A- A+
Η προθεσμία των 7 ημερών αν ακυρωθεί η πτήση σας - Η υποχρέωση των αεροπορικών

Να βελτιώσουν τη διαχείριση των ακυρώσεων πτήσεων κάλεσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών, τις αεροπορικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα, όσες δραστηριοποιούνται στην ΕΕ καλούνται να βελτιώσουν τις πρακτικές τους με τη βοήθεια ενός καταλόγου μέτρων που έχει συνταχθεί από την Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι αποζημιώσεις

Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, οι αεροπορικές εταιρείες όταν ακυρώνεται μία πτήση πρέπει να παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής του είδους της αποζημίωσης, μεταξύ επιστροφής χρημάτων και κουπονιού.

Επίσης, είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι έχουν το δικαίωμα να ανταλλάσσουν τα κουπόνια τους με χρήματα ανά πάσα στιγμή.

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που αποτέλεσαν αντικείμενο της έρευνας δεν επέστρεψαν επίσης χρήματα στους επιβάτες εντός της προθεσμίας των 7 ημερών που προβλέπεται από τη νομοθεσία της ΕΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή αναφέρει ότι πρέπει να διασφαλιστεί ότι η προθεσμία αυτή τηρείται για όλες τις νέες κρατήσεις εισιτηρίων, είτε αυτά αγοράζονται απευθείας από τις αεροπορικές εταιρείες είτε μέσω μεσαζόντων.

Επίσης, θα πρέπει να απορροφήσουν γρήγορα τις συσσωρευμένες εκκρεμείς επιστροφές χρημάτων το αργότερο έως την 1 Σεπτεμβρίου 2021.