A- A+
Πιο φθηνά τα καινούρια και μεταχειρισμένα ΙΧ μεγάλου κυβισμού
Θέμα ημερών αποτελεί η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στο ΙΧ υψηλής εργοστασιακής αξίας, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών τους. Έρχονται μειώσεις και σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Τη σχετική εξαγγελία πραγματοποίησε από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Παντελής Οικονόμου, μετά από πιέσεις της ΕΕ προς την ελληνική κυβέρνηση, λόγω του αντικοινοτικού χαρακτήρα του σχετικού φόρου.

Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ο οποίος επιβάλλεται στα καινούρια αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ και στα μεταχειρισμένα με εργοστασιακή αξία υψηλότερη των 16.000 ευρώ.

Επιπλέον μειώσεις στις τιμές όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να υπάρξει και με την αλλαγή του τρόπο φορολογίας τους, η οποία είναι επίσης προ των πυλών.

Τσουχτερά τα τεκμήρια

Βέβαια, η μείωση των τιμών δε σημαίνει και μείωση του κόστους χρήσης τους για την εφορία, καθώς τα τεκμήρια θα παραμείνουν υψηλά.

Αναλυτικότερα, τα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης ορίζονται ως εξής:

α) για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κυβικά εκατοστά σε 4.000 ευρώ.

β) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κυβικών εκατοστών προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά,

γ) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κυβικών εκατοστών προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά και

δ) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από 3.000 κυβικά εκατοστά προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Αν ο κυβισμός του αυτοκινήτου δεν καταλήγει σε πλήρη εκατοντάδα (π.χ. 1240, 1290 κ.ε.) τότε θα γίνεται στρογγυλοποίηση προς την πλησιέστερη εκατοντάδα (μέχρι 50 κ.ε. προς την αμέσως προηγούμενη και πάνω από 50 κ.ε. προς την αμέσως επόμενη).

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ποσά μειώνονται κατά 30% για αυτοκίνητα παλαιότητας 6 - 10 ετών και κατά 50% για παλαιότητα πάνω από 10 έτη.