A- A+
«Πανδημία» το 2020 και στις πωλήσεις αυτοκινήτων - Πτώση 26,50% - Ποια σήματα άντεξαν

Με αρνητικό πρόσημα στις πωλήσεις μετά από πολλά χρόνια θα κλείσει η αγορά του αυτοκινήτου, καθώς η κρίση του κορωνοϊού την επηρέασε καταλυτικά το 2020.

Οι νέες χορηγούμενες άδειες κυκλοφορίας ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν σημαντικά, το 2020, κατά 26,5%, σε ετήσια βάση, έναντι ετήσιας αύξησης ύψους 13,2%, το 2019.

Πωλήθηκαν συνολικά 136 χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων 79,6 χιλιάδες ήταν καινούρια και τα υπόλοιπα (56,4 χιλιάδες) ήταν μεταχειρισμένα.

Πιο μεγάλες απώλειες στα καινούρια

Με βάση τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο ρυθμός μείωσης των πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων έφτασε το -30,2%.

Από την άλλη στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα η πτώση ήταν μικρότερη και διαμορφώθηκε στο -20,7%.

Πρόκειται για μία εξέλιξη που ήταν αναμενόμενη, καθώς όλα τα προηγούμενα χρόνια της ανόδου, τα μεταχειρισμένα ΙΧ αύξαναν συνεχώς το μερίδιο αγοράς τους έναντι των καινούριων.

Τα πιο εμπορικά σήμερα

Όσον αφορά στις πωλήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων, ανά εμπορικό σήμα, το 2020, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατείχε η Toyota (12,9%) και ακολούθησαν η Peugeot (9,1%), η Volkswagen (8,7%), η Hyundai (6,5%), η Opel (6,3%), η Nissan (5,5%) και η Suzuki (4,6%).

Αναλυτικότερα, τα μερίδια αγοράς στον κλάδο διαμορφώθηκαν το 2020 ως εξής: