A- A+
Οδηγός: 29 περιπτώσεις δικαίωσης του καταναλωτή έναντι των τραπεζών για δάνεια, καταθέσεις, κάρτες
Επτά στις δέκα υποθέσεις που χειρίστηκε ο Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών το 2012, διευθετήθηκαν με ικανοποιητικό τρόπο για τον καταναλωτή. 29 χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

Τη δυνατότητα να βρουν το δίκιο τους στις διαφορές που μπορεί να προκύψουν με τις τράπεζες, έχουν οι καταναλωτές, με τη βοήθεια του Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών.

Ο Μεσολαβητής αναλαμβάνει δωρεάν, εφόσον η υπόθεση εμπίπτει στις δραστηριότητές του, να την εξετάσει και να επικοινωνήσει με την τράπεζα προκειμένου να βρεθεί μία κοινώς αποδεκτή λύση.

Πεπραγμένα 2012

Κατά το 2012 ο θεσμός δέχθηκε συνολικά 12.643 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στα γραφεία του, εκ των οποίων 11.221 αφορούσαν συναλλαγές ιδιωτών, 908 επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις και 514 συναλλαγές επενδυτών. Λάβαμε επίσης 2.023 γραπτά παράπονα.

Από αυτά, 1.776 αφορούσαν τραπεζικές συναλλαγές ιδιωτών, 145 επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων και 102 επενδυτικές συναλλαγές.

Συνολικά, το 2012 διεκπεραιώθηκαν 2.775 γραπτές υποθέσεις, παρουσιάζοντας αύξηση 7,68%.

Ο βαθμός ικανοποίησης των παραπονούμενων, εκφραζόμενος ως το άθροισμα των ποσοστών της πλήρους ικανοποίησης και της αποδοχής συμβιβαστικής λύσης ανήλθε σε 72,03%.

Οι συνήθεις υποθέσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά το παρελθόν έτος, σημαντικός αριθμός των υποθέσεων που απασχό¬λησαν τον θεσμό τελούσε σε απόλυτη συνάρτηση με τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών και των εργασιών των επιχειρηματιών, η ανεργία, η συμμετοχή των ιδιωτών κατόχων ΟΕΔ στο PSI και η αναδιάρθρωση του χρηματοπιστωτικού χάρτη με απορροφήσεις-εξυγιάνσεις πιστωτικών ιδρυμάτων επηρέασαν ση¬μαντικά το είδος των διαφορών που εξετάστηκαν.

Πολλά αιτήματα αφορούσαν ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη μετατροπή δανείων χορηγη¬θέντων σε ελβετικό φράγκο, τόσο ιδιωτών όσο και επιχειρηματιών.

Συνήθεις ήταν οι διαφωνίες ως προς την παροχή πρόσθετων εξασφαλίσεων, λόγω μείωσης της αξίας των υπέγγυων ακινήτων, κα¬θώς και ο συμψηφισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών δανειοληπτών με το υπόλοιπο λογαριασμών τους καταθέσεων, κοινών ή ατομικών ή μισθοδοσίας και η ανάκληση της εντολής παρακράτησής της.

Επίσης αφορούσαν καταγγελίες συμβάσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών σε περίπτωση αίτησης των συναλλασσομένων για ένταξή τους στον Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρε¬ωμένων φυσικών προσώπων, την αναγκαστική εγγραφή βαρών σε ακίνητα των οφειλετών και την απόρριψη αιτημάτων χορήγησης πιστώσεων ή αύξησης ορίου. Συχνές ήταν ακόμα οι διαμαρτυρίες σχετικά με τον τρόπο όχλησης από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Διαμαρτυρίες

«Παρατηρήσαμε ότι οι συναλλασσόμενοι, ιδιώτες και επιχειρηματίες, έγιναν πιο συνειδητοποιημένοι και απαιτητικοί» αναφέρει στην ετήσια έκθεση του θεσμού ο επικεφαλής του Δημήτρης Παυλάκης.

«Διαμαρτύρονται ακόμα και για μικροποσά, είτε πρόκειται για την επιβολή ή αύξηση κάθε είδους εξόδων και προμηθειών των τραπεζών (π.χ. αυξήσεις μισθώματος θυρίδας, εξόδων εγγυητικής επιστολής), είτε αναζήτηση υπολοίπων λογαριασμών σε ξεχασμένα βιβλιάρια ταμιευτηρίου των ίδιων ή αποβιωσάντων συγγενών τους, που είχαν πλέον παραγραφεί υπέρ του Δημοσίου» σημειώνει ο ίδιος στον πρόλογο της έκθεσης.

Στο πλαίσιο του Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, ο Τραπεζικός Μεσολαβητής λειτούργησε για τρίτη συνεχή χρονιά ως συνδράμων φορέας για την εξωδικαστική ρύθμιση οφει¬λών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.


Επιλεγμένες υποθέσεις

Το Moneyonline.gr συγκέντρωσε 29 χαρακτηριστικές υποθέσεις που εξετάστηκαν από το θεσμό την περυσινή χρονιά.

Αφορούν σε διαφορές που προέκυψαν μεταξύ τραπεζικών και πελατών τους για καταθετικά προϊόντα, δάνεια και πιστωτικές κάρτες.

Αναλυτικότερα:

Καταθέσεις

Ανάληψη ποσού σύνταξης προς κάλυψη οφειλών

Η τράπεζα ανέλαβε το σύνολο του υπολοίπου (980 ευρώ) από λογαριασμό ταμιευτηρίου όπου κατατίθεται η σύνταξη της δικαιούχου, προκειμένου να καλύψει ληξιπρόθεσμες οφειλές της από δάνειο.

Λόγω της καθυστέρησης της τράπεζας να απαντήσει σε αίτημά της για επιστροφή του εν λόγω ποσού που ήταν απαραίτητο για τη διαβίωσή της, προσέφυγε στον Μεσολαβητή.

Ως αποτέλεσμα, η τράπεζα ικανοποίησε το αίτημά της και αποδέχθηκε την ανάκληση της πάγιας εντολής της για είσπραξη των δόσεων του δανείου της από τον εν λόγω λογαριασμό.

Συμψηφισμός οφειλών με προϊόν λογαριασμού σύνταξης

Δικαιούχος λογαριασμού κατάθεσης διαμαρτυρήθηκε για τον συμψηφισμό από την τράπεζα του συνόλου του υπολοίπου (466,18 ευρώ) λογαριασμού ταμιευτηρίου της στον οποίο κατατίθεται η σύνταξή της, με ληξιπρόθεσμες οφειλές της από δύο δάνεια.

Μετά την παρέμβασή μας, η τράπεζα της επέστρεψε το ανωτέρω ποσό.

Συμψηφισμός οφειλών με επίδομα πολυτέκνου

Η τράπεζα, προκειμένου να καλύψει ληξιπρόθεσμες οφειλές τριτέκνου, ο οποίος είχε αιτηθεί δικαστικά τη ρύθμιση των οφειλών του με βάση τον Ν. 3869/2010, ανέλαβε από τον λογαριασμό του 5.690 ευρώ, ποσό που αφορούσε αναδρομική καταβολή επιδόματος πολυτέκνου από τον Ο.Γ.Α. από το 2010, μετά τη γέννηση του τρίτου παιδιού του.

Μέσω του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.), αιτήθηκε τη μεσολάβησή μας προκειμένου να του επιστραφούν, ως απαραίτητα για την επιβίωση της οικογένειάς του, καθώς και για την κάλυψη εξόδων ιατρικής επέμβασης του μικρότερου παιδιού του.

Η τράπεζα ικανοποίησε το αίτημά του.

Ανάληψη χρημάτων από λογαριασμό ανηλίκου

Γονείς ανήλικου τέκνου διαμαρτυρήθηκαν διότι η τράπεζα ζήτησε δικαστική απόφαση προκειμένου να αναλάβουν το υπόλοιπο λογαριασμού καταθέσεων του ανήλικου τέκνου τους.

Η τράπεζα ισχυρίσθηκε ότι επρόκειτο για διάθεση περιουσίας και οι γονείς, ως ασκούντες τη γονική μέριμνα και επιμέλεια του τέκνου τους δεν νομιμοποιούνταν στην ανάληψη του συνόλου του υπολοίπου του εν λόγω λογαριασμού και στο κλείσιμό του χωρίς σχετική δικαστική απόφαση.

Ο Μεσολαβητής απηύθυνε σύσταση στην τράπεζα για την ικανοποίηση του αιτήματος των γονέων με το σκεπτικό ότι, με βάση τη νομική θεωρία, την κρατούσα νομολογία και την τραπεζική πρακτική, επρόκειτο για πράξη διοίκησης στα πλαίσια άσκησης της γονικής μέριμνας προς κάλυψη ανάγκης που αφορούσε στην περιουσία του τέκνου.

Η τράπεζα αποδέχθηκε τη σύστασή μας.

Εσφαλμένες χρεώσεις καταθετικού λογαριασμού

Η τράπεζα δεν απάντησε σε δικαιούχο λογαριασμού ταμιευτηρίου σχετικά με την επί 10ετία χρέωσή του με ποσά που αφορούσαν πληρωμή λογαριασμού Δ.Ε.Η. τρίτου προσώπου, άγνωστου σε αυτόν.

Ο ίδιος είχε δώσει πάγια εντολή εξόφλησης, με χρέωση του ανωτέρω λογαριασμού, τριών συνδέσεων-λογαριασμών Δ.Ε.Η. στο όνομα του ιδίου και της συζύγου του.

Η παρέμβασή μας είχε ως αποτέλεσμα την επίλυση της διαφοράς με αποκατάσταση του λογαριασμού του. 22

Μη νόμιμη χρέωση λογαριασμού

Παρά τη χορήγηση προσωρινής διαταγής από το Δικαστήριο περί αναστολής κάθε νομικής και πραγματικής μεταβολής της κινητής και ακίνητης περιουσίας της αιτούσας μέχρι τη συζήτηση της αίτησής της για υπαγωγή στον Ν. 3869/2010 «Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις», η τράπεζα συμψήφισε 65,68 ευρώ από το υπόλοιπο (99,21 ευρώ) λογαριασμού της στον οποίο κατατίθεται η μισθοδοσία της.

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα τη διευθέτηση του θέματος με επιστροφή του εν λόγω ποσού.

Συμψηφισμός οφειλών με υπόλοιπο λογαριασμού καταθέσεως

Δικαιούχος λογαριασμού ταμιευτηρίου στον οποίο κατατίθεται η σύνταξη χηρείας της και η σύνταξή της ως πολυτέκνου, διαμαρτυρήθηκε για τη συμψηφιστική χρέωση του συνόλου του υπολοίπου του (200 ευρώ) με ληξιπρόθεσμες οφειλές της.

Ως συνέπεια της μεσολάβησής μας, η τράπεζα πίστωσε τον λογαριασμό της με το ανωτέρω ποσό.


Δάνεια

Καθυστέρηση υπολογισμού τόκων δανείου

Δανειολήπτρια ενημερώθηκε μετά από τέσσερα έτη από τη σύναψη σύμβασης καταναλωτικού δανείου, ότι οφείλει τόκους για το διάστημα από την εκταμίευσή του μέχρι την καταβολή της πρώτης δόσης, όπως αυτή είχε συμφωνηθεί μεταξύ της τράπεζας και του φορέα εκκαθάρισης της μισθοδοσίας της.

Ο Μεσολαβητής συνέστησε τον αντιλογισμό τους διότι, βάσει των ισχυουσών διατάξεων, την ευθύνη για τον έγκαιρο υπολογισμό των τόκων και τη σχετική ενημέρωση της δανειολήπτριας έφερε η τράπεζα.

Καθυστέρηση απάντησης

Δημόσιος υπάλληλος κατήγγειλε ότι η τράπεζα καθυστερούσε να απαντήσει σε αίτημά της αφενός για ρύθμιση των οφειλών της βάσει των διατάξεων του Ν. 3869/2010, αφετέρου για παύση εξυπηρέτησης καταναλωτικού δανείου της από τον λογαριασμό μισθοδοσίας της.

Επίσης ζήτησε την επιστροφή των δόσεων που χρεώθηκαν στον εν λόγω λογαριασμό της από την υποβολή της σχετικής αίτησης.

Η τράπεζα αντέτεινε ότι επρόκειτο για δάνειο με μειωμένο επιτόκιο του οποίου η χορήγηση είχε εγκριθεί υπό την προϋπόθεση ότι οι δόσεις του θα χρεώνονται στον λογαριασμό μισθοδοσίας της, βάσει ανέκκλητης πάγιας εντολής της.

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα να ικανοποιηθεί το αίτημά της.

Αμφισβήτηση οφειλών

Εγγυητής σε συμβάσεις πίστωσης με ανοικτό λογαριασμό τρίτου προσώπου, αμφισβήτησε ότι ενέχεται σε κάποιες από αυτές και αιτήθηκε τη μεσολάβησή μας προκειμένου να λάβει αντίγραφά τους και βεβαίωση οφειλών του, διότι το κατάστημα της τράπεζας δεν του είχε απαντήσει σχετικά.

Ως αποτέλεσμα της παρέμβασής μας η τράπεζα του παρείχε τα ανωτέρω στοιχεία και επιβεβαίωσε ότι δεν είχε υπογράψει την πρόσθετη πράξη σε μια από τις ανωτέρω συμβάσεις.

Οχλήσεις από Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών

Συνταξιούχος αιτήθηκε τη μεσολάβησή μας προκειμένου να σταματήσουν οι τηλεφωνικές οχλήσεις του από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, λόγω καθυστέρησης καταβολής δύο δόσεων στους λογαριασμούς του στεγαστικού και καταναλωτικού δανείου του που οφειλόταν στη μείωση του εισοδήματός του.

Δήλωσε δε ότι επρόκειτο να τακτοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του στους επόμενους 2-3 μήνες.

Η τράπεζα τον ενημέρωσε εγγράφως για τα στοιχεία των ανωτέρω συνεργαζόμενων εταιριών στους υπευθύνους των οποίων έγιναν συστάσεις και επιπρόσθετα προέβη σε εξαίρεση από την ανάθεση σε αυτές του συνόλου των οφειλών του για περίοδο δύο μηνών.

Μη χορήγηση βεβαίωσης εξόφλησης

Παρότι δανειολήπτης είχε αποπληρώσει τα δύο στεγαστικά δάνειά του, η τράπεζα δεν του χορηγούσε βεβαίωση εξόφλησης.

Επίσης δεν είχε απαντήσει σε σχετικό γραπτό αίτημά του. Ως αποτέλεσμα της μεσολάβησής μας η τράπεζα ικανοποίησε το αίτημά του.
Έξοδα φακέλου για αναδοχή χρέους

Μέσω ένωσης καταναλωτών, οι κληρονόμοι δανειολήπτη αιτήθηκαν να μη χρεωθούν έξοδα φακέλου (150 ευρώ) για την αναδοχή χρέους από στεγαστικό δάνειο του συζύγου και πατέρα τους, λόγω της δυσμενούς οικονομικής τους κατάστασης και ανεργίας τους.

Ο Μεσολαβητής επισήμανε την κοινωνική διάσταση του θέματος και η τράπεζα ανταποκρίθηκε άμεσα ικανοποιώντας το αίτημά τους.

Μεταβολή επιτοκίου

Δανειολήπτρια μας γνώρισε ότι, πριν την κατάρτιση της σύμβασης στεγαστικού δανείου της, ενημερώθηκε ότι το κυμαινόμενο επιτόκιο συνδεόταν με τη μεταβολή του παρεμβατικού επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας προς την ίδια κατεύθυνση.

Όταν όμως μειώθηκε το επιτόκιο της Ε.Κ.Τ., το επιτόκιο του δανείου της παρέμεινε σταθερό.

Κατά την εξέταση του θέματος προέκυψε ότι, βάσει της σύμβασης δανείου, η τράπεζα διατηρούσε το δικαίωμα να αυξάνει ή να μειώνει το επιτόκιο ανάλογα με τις αυξομειώσεις του ανωτέρω επιτοκίου αναφοράς, με αποτέλεσμα τη μη προσήκουσα αναπροσαρμογή του.

Συστήσαμε στην τράπεζα, σε εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, την τροποποίηση του σχετικού όρου, χωρίς επιβάρυνση της δανειολήπτριας, καθώς και την επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών των επιπλέον τόκων που εισπράχθηκαν. Η τράπεζα αποδέχθηκε τη σύστασή μας.

Χρέωση εξόδων καθυστέρησης

Δανειολήπτης διαμαρτυρήθηκε για την επιβολή από την τράπεζα διαδοχικών χρεώσεων (3 ευρώ, 7,5 ευρώ) ως «εξόδων καθυστέρησης πληρωμής» στον λογαριασμό προσωπικού δανείου του.

Συστήσαμε στην τράπεζα τον αντιλογισμό τους λόγω αντίθεσής τους προς τις ισχύουσες διατάξεις περί καθορισμού ανώτατου ορίου επιτοκίου υπερημερίας και περί ενημέρωσης και προστασίας του καταναλωτή.

Η τράπεζα του επέστρεψε συνολικά 74 ευρώ.

Επιστροφή εξόδων εγγραφής προσημείωσης

Η τράπεζα ενέγραψε προσημείωση υποθήκης σε ακίνητο του οφειλέτη για την εξασφάλιση απαίτησής της από χορήγηση προσωπικού δανείου.

Εκ των υστέρων και προκειμένου να εκταμιευθεί το προϊόν του δανείου, ζήτησε την εγγραφή προσημείωσης υποθήκης και σε άλλο ακίνητό του. Ο οφειλέτης συναίνεσε, αλλά αιτήθηκε να του επιστραφούν τα σχετικά έξοδα (1.220 ευρώ).

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα την ικανοποίηση του αιτήματός του.

Λάθος όχληση

Η παραπονούμενη ενημερώθηκε με εξώδικη καταγγελία της τράπεζας για δήθεν οφειλή της 3.740 ευρώ από χορήγηση καταναλωτικού δανείου, παρότι ουδέποτε είχε συμβληθεί με αυτή.

Από την εξέταση της υπόθεσης προέκυψε ότι η εξώδικος δεν απευθυνόταν σε αυτή και η τράπεζα απολογήθηκε για την ταλαιπωρία της.

Αναχρηματοδότηση για αποπληρωμή οφειλών

Εγγυήτρια σε δύο συμβάσεις δανείων συνολικού ύψους περίπου 74.000 ευρώ και με απλήρωτες δόσεις συνολικά 6.500 ευρώ, όταν της κοινοποιήθηκε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της τράπεζας για την εγγραφή προσημείωσης υποθήκης σε ακίνητα ιδιοκτησίας της ζήτησε τη μεσολάβησή μας προκειμένου να ρυθμίσει τις οφειλές της.

Ως αποτέλεσμα η τράπεζα αποδέχθηκε πρότασή της για αναχρηματοδότηση, με χορήγηση ποσού 78.000 ευρώ και εξόφληση σε 180 μηνιαίες δόσεις, πληρωμή μόνο των τόκων για τους πρώτους 12 μήνες και παράλληλα παροχή εμπράγματης εξασφάλισης.


Μέσα πληρωμών

Αμφισβήτηση συναλλαγών μέσω Διαδικτύου

Κάτοχος πιστωτικής κάρτας προσέφυγε στον θεσμό μας διότι δεν είχε λάβει απάντηση από την τράπεζα σχετικά με αμφισβήτηση συναλλαγών μέσω Διαδικτύου, συνολικού ύψους 1.100 ευρώ, με πιστωτική κάρτα την οποία ουδέποτε είχε ενεργοποιήσει.

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα τον αντιλογισμό τους.

Χρεώσεις για πρόγραμμα ασφάλειας συναλλαγών

Κάτοχος πιστωτικής κάρτας προσέφυγε στον θεσμό μας διότι η τράπεζα δεν είχε απαντήσει σε αίτημά του για αντιλογισμό μηνιαίων χρεώσεων, ύψους εκάστης 3 ευρώ, στο λογαριασμό της κάρτας του, παρότι δεν την είχε ενεργοποιήσει και χρησιμοποιήσει από το έτος 2009.

Οι εν λόγω χρεώσεις αφορούσαν πρόγραμμα ασφάλειας συναλλαγών (ειδοποίηση σε περίπτωση παράνομων συναλλαγών με την πιστωτική του κάρτα).

Ως αποτέλεσμα της μεσολάβησής μας, διευκρινίστηκε ότι το εν λόγω πρόγραμμα είχε ενεργοποιηθεί σε σχέση με την πιστωτική κάρτα του πρόσθετου μέλους και ίσχυε ανεξάρτητα από τη χρήση της. Επίσης η τράπεζα δεν είχε λάβει εντολή διακοπής του.

Παρά ταύτα, σε ένδειξη καλής θέλησης, αντιλόγισε τις εν λόγω χρεώσεις και τους αναλογούντες τόκους, συνολικού ύψους 108,79 ευρώ.

Χρέωση κόστους ειδοποίησης πληρωμής

Κάτοχος πιστωτικής κάρτας και συγχρόνως οφειλέτης ανοικτού προσωπικού δανείου, αιτήθηκε τον αντιλογισμό χρεώσεων, ύψους 6 και 4 ευρώ αντίστοιχα, ως «κόστος ειδοποίησης πληρωμής» και συνολικά 30 και 38 ευρώ αντίστοιχα.

Η τράπεζα διευκρίνισε ότι το εν λόγω κόστος προκύπτει από την ανάγκη ιδιαίτερης παρακολούθησης της οφειλής σε καθυστέρηση.

Ανέφερε επίσης ότι οι σχετικές χρεώσεις αναγράφονται στο τιμολόγιο και στην ιστοσελίδα της τράπεζας, καθώς και ότι είχε ενημερώσει τους συναλλασσομένους με σχετική επιστολή.

Ο Μεσολαβητής συνέστησε τον αντιλογισμό των ανωτέρω χρεώσεων, με το σκεπτικό ότι η επιβολή τους είναι αντίθετη με τις ισχύουσες διατάξεις περί καθορισμού ανώτατου επιτοκίου υπερημερίας, επίσης διότι δεν συνιστούν ειδικό λειτουργικό κόστος της τράπεζας και δεν προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού τους.

Η τράπεζα αντιλόγισε τις εν λόγω χρεώσεις.

Αμφισβήτηση συναλλαγής με προπληρωμένη κάρτα

Κάτοχος προπληρωμένης κάρτας την ακύρωσε την 2.9.2009 και μετέφερε το πιστωτικό της υπόλοιπο (112,55 ευρώ) σε νέα προπληρωμένη κάρτα.

Ωστόσο, την 1.9.2009 είχε πραγματοποιήσει συναλλαγή ποσού 106,78 ευρώ η οποία προωθήθηκε στον λογαριασμό της ακυρωμένης πλέον κάρτας την 2.9.2009, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ισόποσο χρεωστικό υπόλοιπο.

Το υπόλοιπο αυτό γνωστοποίησε η τράπεζα στον εν λόγω κάτοχο για πρώτη φορά μετά την παρέλευση τριετίας, μέσω εταιρίας ενημέρωσης οφειλετών, με επίμονες οχλήσεις.

Ο κάτοχος διαμαρτυρήθηκε για τον τρόπο όχλησής του και αμφισβήτησε την εν λόγω χρέωση. Μετά την εξέταση του θέματος από τον Μεσολαβητή, η τράπεζα αντιλόγισε το ανωτέρω ποσό.

Καθυστέρηση πίστωσης λογαριασμού με το προϊόν επιταγής

Συναλλασσόμενος κατέθεσε στην Χ τράπεζα ιδιωτική επιταγή ύψους 30.000 ευρώ της Ψ τράπεζας προκειμένου να αποπληρώσει το σύνολο χρεωστικού υπολοίπου λογαριασμού πιστωτικής κάρτας του (11.044 ευρώ).

Παρότι η Ψ τράπεζα πίστωσε την Χ τράπεζα με το ποσό της επιταγής την επομένη ημέρα, η τελευταία πίστωσε τον λογαριασμό της κάρτας εξαντλώντας το προβλεπόμενο όριο ημερομηνίας αξίας (valeur) των τριών (3) εργάσιμων ημερών, με αποτέλεσμα την επιβάρυνσή του με τόκους 156 ευρώ.

Προτείναμε στην Χ τράπεζα τον αντιλογισμό ποσού ίσου με τους τόκους δύο (2) ημερών και η τράπεζα αποδέχθηκε την πρότασή μας σε φιλική διευθέτηση της διαφοράς.

Άρνηση επιστροφής χρημάτων

Κατά την ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων (650 €) ο ενδιαφερόμενος, αντί να πληκτρολογήσει τον IBAN του κοινού με τη μητέρα του λογαριασμού, πληκτρολόγησε το ΙΒΑΝ του τροφοδότη λογαριασμού του στεγαστικού δανείου της.

Όταν ζήτησε την ανάκληση της εν λόγω μεταφοράς χρημάτων, η τράπεζα αρνήθηκε. Εν συνεχεία πρότεινε να πληρωθεί με το εν λόγω ποσό η τρέχουσα δόση του δανείου, αλλά η τράπεζα τον ενημέρωσε ότι επρόκειτο να συμψηφισθεί στη λήξη του δανείου, μετά από εννέα έτη.

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα να συμψηφισθεί το εν λόγω ποσό με την τρέχουσα δόση του δανείου και το προκύψαν πιστωτικό υπόλοιπο με μέρος την επόμενης δόσης. Ο ενδιαφερόμενος μας ευχαρίστησε για την άμεση επίλυση του θέματος.

Χρέωση συνδρομής σε μη παραληφθείσα πιστωτική κάρτα

Κάτοχος πιστωτικής κάρτας διαμαρτυρήθηκε για χρέωση του λογαριασμού της με ετήσια συνδρομή (20 ευρώ) από το 2007 και εξής, παρότι είχε δηλώσει ότι δεν επιθυμεί την ανανέωση της κάρτας και ουδέποτε είχε παραλάβει νέα.

Η τράπεζα, μετά από την παρέμβασή μας, αντιλόγισε συνολικά 100 ευρώ.

Εσφαλμένη χρέωση

Παρότι δεν είχε αποδεχθεί πρόταση της τράπεζας (τηλεφωνικά) για ένταξή της σε πρόγραμμα αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας της πιστωτικής της κάρτας, ούτε είχε υπογράψει τα σχετικά έγγραφα, διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός της κάρτας της χρεώθηκε με το κόστος της εν λόγω υπηρεσίας (25 ευρώ/εξάμηνο).

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα τον αντιλογισμό του εν λόγω ποσού στον λογαριασμό της.

Ρύθμιση οφειλής

Η τράπεζα δεν είχε απαντήσει σε αίτημα ενημέρωσης και ρύθμισης οφειλής 82χρονου κατόχου πιστωτικής κάρτας, λόγω οικονομικής δυσχέρειας και θεμάτων υγείας του ίδιου και της συζύγου του.

Κατόπιν της μεσολάβησής μας, η τράπεζα του απέστειλε τα αιτηθέντα έγγραφα και του πρότεινε ευνοϊκό διακανονισμό.

Ελλιπής ενημέρωση

Η τράπεζα δεν ενέκρινε αίτημα ιδιώτη για χορήγηση πιστωτικής κάρτας, παρότι αναφερόταν ρητά στην ιστοσελί¬δα της ως ένα από τα προνόμια του λογαριασμού μισθοδοσίας που τηρούσε σε αυτή, διότι ο αιτών δεν πληρούσε τα πιστοδοτικά της κριτήρια.

Η μεσολάβησή μας είχε ως αποτέλεσμα να προστεθεί ειδική παραπομπή στην ανωτέ¬ρω ιστοσελίδα, ότι «όλες οι χρηματοδοτήσεις υπόκεινται στα κριτήρια πιστοληπτικής αξιολόγησης της τράπεζας» προκειμένου να μην υπάρχει ασάφεια.

O αιτών μας ευχαρίστησε για την αποτελεσματική παρέμβασή μας.

Διακανονισμός οφειλών

Η τράπεζα κατήγγειλε τη σύμβαση χορήγησης πιστωτικής κάρτας της αιτούσας και την παρέπεμψε σε συνεργαζόμενη εταιρία η οποία της πρότεινε την εξής ρύθμιση: αρχική καταβολή ποσού 950 ευρώ και εν συνεχεία μηνιαίες καταβολές ύψους εκάστης 200 ευρώ.

Η αιτούσα προσέφυγε στον θεσμό μας δηλώνοντας ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στην προτεινόμενη ρύθμιση.

Ως αποτέλεσμα της μεσολάβησής μας η τράπεζα πρότεινε έντοκο διακανονισμό με μηνιαία δόση 120 ευρώ για 60 μήνες.