A- A+
Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ - Κάντε το από το σπίτι!

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προστέθηκαν στην πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μη μισθωτών του οργανισμού.

Οι νέες υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης/δήλωσης απογραφής, μεταβολής δραστηριότητας ή λήξης της ασφάλισης εξασφαλίζοντας αυτοματοποιημένα:

- ορθή ασφαλιστική και εισφοροδοτική κατάταξη, μέσω πλαισίου στοχευμένων ερωτήσεων

- χορήγηση των προβλεπομένων βεβαιώσεων

- διαλειτουργία με την ΑΑΔΕ για τη διαπίστωση της/των επαγγελματικών δραστηριοτήτων που εκκινούν, μεταβάλλονται ή διακόπτονται

- ένταξη στο Μητρώο Ασφαλισμένων και έναρξη ασφάλισης

- έναρξη εισφοροδότησης στην επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία

- χορήγηση των Διοικητικών Πράξεων που συνοδεύουν την έναρξη και διακοπή ασφάλισης.

Οδηγίες χρήσης

Αναλυτικότερα, για να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή σας ηλεκτρονικά θα πρέπει να ακολουθήσετε τα βήματα αυτά:

1. Έναρξη δραστηριότητας και ασφάλισης

Για την υλοποίηση της διαδικασίας έναρξης δραστηριότητας και ασφάλισης - εισφοροδότησης, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας εκτελούνται τα πιο κάτω βήματα:

- Πρώτο βήμα - Υποβολή αιτήματος για λήψη Βεβαίωσης Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης

Εκτελείται μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, σε πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό.

Το αίτημα πλαισιώνεται από ειδικά διαμορφωμένο στοχευμένο ερωτηματολόγιο, από το οποίο προσδιορίζονται οι απαραίτητες πληροφορίες για την ορθή ασφαλιστική κατάταξη και εισφοροδότηση.

Με την οριστικοποίηση του αιτήματος δημιουργείται η Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης. Ο ασφαλισμένος μπορεί να εκτυπώσει αντίγραφο της Βεβαίωσης.

- Δεύτερο βήμα - Ενημέρωση ΑΑΔΕ για την απογραφή στον e-ΕΦΚΑ Μέσω διαλειτουργικότητας ενημερώνεται η ΑΑΔΕ για τις υποβληθείσες Βεβαιώσεις Απογραφικής Δήλωσης.

- Τρίτο βήμα - Ενημέρωση e-ΕΦΚΑ για έναρξη ατομικής δραστηριότητας

Μέσω διαλειτουργικότητας, ο e-ΕΦΚΑ ενημερώνεται καθημερινά από την ΑΑΔΕ, για τις ενάρξεις δραστηριότητας που αντιστοιχούν στις χορηγηθείσες Βεβαιώσεις Απογραφικής Δήλωσης, με την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας και τους ασκούμενους ΚΑΔ.

- Τέταρτο βήμα - Έναρξη ασφάλισης και εισφοροδότησης

Δημιουργείται αυτόματα χρόνος ασφάλισης στο Μητρώο Μη Μισθωτών, από την πρώτη του μήνα έναρξης δραστηριότητας, κατά τα γνωστά, και εκκινεί η εισφοροδότηση.

Η Βεβαίωση Απογραφικής Δήλωσης περιλαμβάνει:

• Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο του ασφαλισμένου
• ΑΜΚΑ
• ΑΦΜ
• Αριθμό δελτίου ταυτότητας ή άλλου μέσου απόδειξης στοιχείων ταυτότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύουν
• Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (κωδικός και περιγραφή) που δηλώνει ο ενδιαφερόμενος για κύρια και δευτερεύουσα/ες δραστηριότητα/ες
• Αριθμό αίτησης και ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης
• Κωδικό αριθμό ταυτοποίησης

Η Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης χορηγείται αποκλειστικά για χρήση στις υπηρεσίες μητρώου της ΑΑΔΕ και δεν επέχει θέση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας.


2. Μεταβολή δραστηριότητας / προσθήκη ή αφαίρεση ΚΑΔ

Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απευθύνεται σε ενεργούς ασφαλισμένους, φυσικά πρόσωπα - Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες, που έχουν πραγματοποιήσει έναρξη ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ και επιθυμούν τη μεταβολή (προσθήκη ή διακοπή ΚΑΔ).

Η υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να επιλέξει:

• Επέκταση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας (προσθήκη ΚΑΔ) και έκδοση σχετικής Βεβαίωσης για χρήση στην ΑΑΔΕ ή

• Αφαίρεση επιχειρηματικής δραστηριότητας (αφαίρεση ΚΑΔ) και έκδοση αποδεικτικού μεταβολής δραστηριότητας.

Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία ο ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση μεταβολής δραστηριότητας.

Πραγματοποιείται αυτοματοποιημένα έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας, κατά τα γνωστά. Εφόσον είναι ενήμερος, λαμβάνει άμεσα Βεβαίωση για Μεταβολή δραστηριότητας - προσθήκη ΚΑΔ προκειμένου να την καταθέσει στην ΑΑΔΕ.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επέκτασης δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ ενημερώνεται μέσω διαλειτουργικότητας ο e-ΕΦΚΑ και οριστικοποιείται η ορθή ασφάλιση και εισφοροδότηση.

Η Βεβαίωση μεταβολής - προσθήκης ΚΑΔ περιλαμβάνει:

• Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο του ασφαλισμένου
• ΑΜΚΑ
• ΑΦΜ
• Αριθμό δελτίου ταυτότητας ή άλλου μέσου απόδειξης στοιχείων ταυτότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύουν
• Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (κωδικός και περιγραφή) που δηλώνει ο ασφαλισμένος για τη νέα δραστηριότητα
• Αριθμό αίτησης και ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης
• Κωδικό αριθμό ταυτοποίησης

Η Βεβαίωση Μεταβολής ΚΑΔ χορηγείται αποκλειστικά για χρήση στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.




3. Λήξη ασφάλισης

Η νέα υπηρεσία απευθύνεται σε ενεργούς ασφαλισμένους μη Μισθωτούς που επιθυμούν να διακόψουν την ασφάλισή τους, λόγω διακοπής της ατομικής δραστηριότητας τους στην ΑΑΔΕ.

Προϋπόθεση λήξης της ασφάλισης, είναι ο αιτών να έχει ενεργή ασφάλιση στο μητρώο μη μισθωτών, κατά την υποβολή της αίτησης.

Επισημαίνεται ότι για τη δήλωση λήξης της ασφάλισης στον e-ΕΦΚΑ μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η διακοπή ατομικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ και από την ημερομηνία διακοπής της να μην ασκείται καμία άλλη ασφαλιστέα δραστηριότητα στην ΑΑΔΕ.

Για τη χρήση της υπηρεσίας ακολουθούνται τα πιο κάτω απλά βήματα:

• Είσοδος στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr -> Υπηρεσίες για ασφαλισμένους -> Λήξη Ασφάλισης

• Ταυτοποίηση του χρήστη με τη χρήση των κωδικών taxisnet της ΓΓΠΣ.

• Καταχώριση του ΑΜΚΑ

• Εμφάνιση στοιχείων ασφαλισμένου όπως έχουν καταγραφεί στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ

• Συμπλήρωση στοιχείων αίτησης λήξης

Στην οθόνη εμφανίζεται/νται ο/οι ενεργός/οί ΚΑΔ, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Μητρώου του e-ΕΦΚΑ, που ο ασφαλισμένος επιθυμεί να δηλώσει τη διακοπή του/τους και να λήξει η ασφάλισή του
• Δήλωση ασφαλισμένου για λήξη ασφάλισης

• Καταχώριση ΚΑΔ που έχει διακόψει στην ΑΑΔΕ

• Επιλογή ημερομηνίας διακοπής (από ημερολόγιο) με βάση την ημερομηνία διακοπής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ

• Λήξη ασφάλισης

Μετά την επιβεβαίωση, μέσω διαλειτουργικότητας, με την ΑΑΔΕ της διακοπής των ασφαλιστέων δραστηριοτήτων, διακόπτεται αυτοματοποιημένα η ασφάλιση και η εισφοροδότηση κατά τα γνωστά.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο αιτών ενημερώνεται με μήνυμα ότι η ηλεκτρονική αίτηση λήξης ασφάλισης καταχωρήθηκε επιτυχώς και θα αναρτάται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες η Πράξη Διαγραφής από το Μητρώο ασφαλισμένων.