A- A+
Νέα κόλπα για να εισβάλουν στο e-banking σας - Πολίτης έχασε πέρυσι 50.000 ευρώ!

Νέα πιο «πονηρά» μηνύματα περιλαμβάνουν τα απατηλά e-mails που αποστέλουν οι επιτήδειοι σε υποψήφια θύματα για να αποκτήσουν πρόσβαση στο e-banking τους και να εκτελέσουν συναλλαγές.

Οι απατεώνες διευρύνουν συνεχώς τη γκάμα των κόλπων που χρησιμοποιούν, επικαλούμενοι διαφορετικούς κάθε φορά λόγους για να «τσιμπήσουν» οι συνδρομητές e-banking των ελληνικών τραπεζών.

Και η αλήθεια είναι ότι τσιμπάνε αρκετά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι η ΕΚΠΟΙΖΩ δέχθηκε καταγγελίες για απώλειες χρηματικών ποσών από 300 έως 50.000 ευρώ (!) από 600 καταναλωτές.

Σύμφωνα με την ίδια, μόλις στο 5% αυτών των περιπτώσεων υπήρξε αποζημίωση των θυμάτων.

ADVERTISEMENT

Πού στοχεύουν

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί. Ο στόχος των δραστών που στέλνουν τα απατηλά μηνύματα είναι συγκεκριμένος.

Θέλουν το υποψήφιο θύμα να κάνει κλικ στο σύνδεσμο που περιλαμβάνεται στο e-mail και εκεί να πληκτρολογήσει τα στοιχεία εισόδου του στο e-banking.

Εφόσον πατηθεί το link είναι εύκολο κάποιος να την πατήσει, καθώς η νέα σελίδα που ανοίγει είναι πανομοιότυπη με αυτήν του e-banking της τράπεζας.

Όταν το θύμα πληκτρολογήσει τα στοιχεία εισόδου του σε αυτή τη σελίδα, περιέρχονται άμεσα σε γνώση των δραστών, οι οποίοι την ίδια στιγμή εισέρχονται στο πραγματικό e-banking.

Στη συνέχεια επιχειρούν να εκτελέσουν μία συναλλαγή. Για να ολοκληρωθεί, θα πρέπει το θύμα να την επιβεβαιώσει είτε μέσω της ειδοποίησης που θα λάβει στο m-banking ή με την πληκτρολόγηση του κωδικού μίας χρήσης που θα λάβει στο κινητό του.

Στη δεύτερη περίπτωση ανοίγει ειδικό πεδίο στην απατηλή ιστοσελίδα και ο κωδικός αποκαλύπτεται στους δράστες, οι οποίοι τον χρησιμοποιούν για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή που ξεκίνησαν.

ADVERTISEMENT

Τι λένε τα τελευταία e-mails

Στα τελευταία e-mails που εστάλησαν σε χιλιάδες λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα μηνύματα αναφέρουν τα εξής προβλήματα:

- e-mail 1

«Απενεργοποιήθηκε προσωρινά η συνδρομή σας στο e-banking

Αγαπητέ πελάτη,

Το σύστημά μας μας ενημερώνει ότι η νέα υπηρεσία ασφαλείας σας δεν έχει ενημερωθεί. Για να ενισχύσετε την ασφάλεια των διαδικτυακών υπηρεσιών σας, έχει προστεθεί ένα νέο εργαλείο για τη βελτίωση της ασφάλειας των απομακρυσμένων λειτουργιών σας.

Εμείς ζητάμε ευγενικά να βάλετε ενημερώστε την ασφάλειά σας για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτή την υπηρεσία και να διασφαλίσετε κάθε πρόσβαση στο λογαριασμό σας.

Παρακαλούμε ενεργοποιήστε τη νέα ασφάλεια κάνοντας κλικ στο παρακάτω κουμπί:

Ενεργοποιήστε τη νέα Ενημέρωση

⚠️ Ως εκ τούτου, η μη τήρηση αυτής της διαδικασίας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απόρριψη και την προσωρινή απαγόρευση των ηλεκτρονικών σας συναλλαγών.

Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε».


ADVERTISEMENT


- e-mail 2

«Αγαπητέ πελάτη,

Έχετε λάβει ένα (1) νέο μη αναγνωσμένο μήνυμα στο γραμματοκιβώτιό σας στο Χώρος πελατών Διαδικτύου.

Για να το συμβουλευτείτε, συνδεθείτε από τον ακόλουθο ασφαλή σύνδεσμο,

Συνδεθείτε εδώ

Εσύ Σύμβουλος National Bank Of Greece».


- e-mail 3

«Αγαπητέ πελάτη της ALPHA BANK,

Στην αρχή κάθε έτους είμαστε υποχρεωμένοι να επιβεβαιώνουμε τα στοιχεία των πελατών.
Επιβεβαιώστε το:

ΕΔΩ

Η αποτυχία επιβεβαίωσης των προσωπικών σας στοιχείων θα οδηγήσει σε τερματισμό του λογαριασμού».