A- A+
Το m-banking θα ξεπεράσει σύντομα το e-banking - 1,2 εκατ. νέοι χρήστες σε λίγους μήνες

Σε βασικό μέσο συναλλαγών για τους πελάτες των τραπεζών εξελίσσεται το mobile banking, η υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής για κινητά τηλέφωνα και tablets.

Τα τελευταία στοιχεία είναι ενδεικτικά της πολύ μεγάλης διείσδυσης του συγκεκριμένου καναλιού στο ευρύ κοινό, με τις τράπεζες να εκτιμούν πως πολύ σύντομα οι σχετικοί λογαριασμοί θα ξεπεράσουν τους αντίστοιχους του e-banking.

Σύμφωνα με αυτά μέσα σε 12 μήνες έως και το τέλος του περασμένου Ιουνίου, σχεδόν 1,2 εκατ. πελάτες των τραπεζών απέκτησαν λογαριασμό mobile banking.

Οι λογαριασμοί mobile banking ανέρχονται σήμερα σε 3,44 εκατ. έναντι 2,26 εκατ. τον Ιούνιο του 2019, καταγράφοντας σε αυτό το διάστημα αύξηση 52%.

Πόσοι το χρησιμοποιούν

Επειδή κάποιοι από αυτούς τους πελάτες έχουν λογαριασμούς σε δύο ή περισσότερες τράπεζες, εκτιμάται ότι περίπου 2,3 εκατ. φυσικά και νομικά πρόσωπα έχουν ενεργοποιημένο λογαριασμό.

Συνολικά τον Ιούνιο του 2020, είσοδο στην υπηρεσία έγινε στο 80% των λογαριασμών, δηλαδή από περίπου 2,8 εκατ. χρήστες, ενώ έστω μία εγχρήματη συναλλαγή έκανε το 35% αυτών, ήτοι 1,3 εκατ. χρήστες.

Δηλαδή μετά την κρίση του κορωνοϊού όχι μόνο αυξήθηκαν οι εγγραφές στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των τραπεζών, αλλά οι πελάτες τους τις χρησιμοποίησαν σε μεγάλο βαθμό για συναλλαγές.

Οι λογαριασμοί e-banking

Με χαμηλότερους ρυθμούς αυξήθηκαν οι χρήστες e-banking, καθώς η συγκεκριμένη αγορά ήταν σαφώς πιο ώριμη.

Έτσι, τον περασμένο Ιούνιο οι λογαριασμοί e-banking ξεπέρασαν για πρώτη φορά το φράγμα των 5 εκατ. με ετήσια άνοδο γύρω στο 18%.

Από αυτούς, είσοδο στην υπηρεσία έκαναν 3,1 εκατ. χρήστες, ενώ έστω μία συναλλαγή έκαναν 2 εκατ. συνδρομητές τον περασμένο Ιούνιο.

Σημειώνεται ότι οι κωδικοί εισόδου είναι οι ίδιοι σε e-banking και mobile banking.

Εκτιμάται ότι λογαριασμό e-banking έχουν περισσότεροι από 3,5 εκατ. πελάτες, ενώ στο mobile banking οι συνδρομητές υπολογίζονται σε 2,3 εκατ.

ADVERTISEMENT

Η επίδραση της πανδημίας

Αναμφίβολα, η πανδημία επιτάχυνε το ρυθμό εγγραφής νέων χρηστών στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Κι αυτό διότι οι τράπεζες περιόρισαν τις συναλλαγές που μπορούν να εκτελεστούν σε καταστήματα, ενώ και ο κόσμος απέφυγε την είσοδο σε αυτά για την προστασία του έναντι του κορωνοϊού.

Σημαντικό ρόλο στην αλματώδη αύξηση των χρηστών έπαιξε και το γεγονός ότι πλέον η εγγραφή στις σχετικές υπηρεσίες γίνεται εξ αποστάσεως από όλες τις τράπεζες και δεν υπάρχει λόγος επίσκεψης σε κατάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.