A- A+
Μάχη τιμών στην αγορά ενέργειας - Οι προσφορές της ΔΕΗ και των ιδιωτικών παρόχων
Σε μείωση των τιμολογίων στην αγορά της ενέργειας έχει οδηγήσει η όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των ΔΕΗ και των ιδιωτικών παρόχων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», με διαφημιστικές καμπάνιες, προσφορές αλλά και δουλειά «πόρτα πόρτα» συνεχίζουν τη μάχη για τη διεκδίκηση μεριδίων οι ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως επισημαίνεται σχετικά στο ίδιο ρεπορτάζ η πλειονότητα των οικιακών καταναλωτών τούς γνωρίζει για πρώτη φορά μέσα από τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ.

Αλλαγή παρόχου

Από τις αρχές του φθινοπώρου του 2015, οπότε οι ιδιωτικές εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας ενέταξαν στη στρατηγική τους για πρώτη φορά στοχευμένα και τους οικιακούς καταναλωτές, μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2015 κατάφεραν η κινητικότητα πελατών της ΔΕΗ προς τρίτους να είναι αυξημένη.

Επιθετικές κινήσεις σχεδιάζονται από το ιδιωτικό κομμάτι της αγοράς και για τους επόμενους μήνες.

Νέα ένταση του ανταγωνισμού πυροδότησε η απόφαση της ΔΕΗ να προσφέρει εκπτώσεις μέχρι και 10% στα επαγγελματικά τιμολόγια μέσης και χαμηλής τάσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσέλθουν στα ταμεία της επιχείρησης για να αποπληρώσουν τον τρέχοντα λογαριασμό τους και να ρυθμίσουν τις ανεξόφλητες οφειλές τους.

Επιστροφή στη ΔΕΗ

Από τη ΔΕΗ μεταφέρουν ότι ένας μεγάλος αριθμός επαγγελματιών που έχει φύγει από την επιχείρηση μετά την ανακοίνωση των εκπτώσεων έχει έρθει σε επαφή με την αρμόδια γενική διεύθυνση Εμπορίας για την επιστροφή του.

Η εικόνα αυτή δεν διαψεύδεται από την πλευρά των ιδιωτών παρόχων, οι οποίοι όμως δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν ό,τι έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής.

«Δεν θα επιτρέψουμε στη ΔΕΗ να κλείσει την αγορά. Θα προσφέρουμε στους πελάτες μας ακόμη πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια», τονίζει στην «Κ» αρμόδιο στέλεχος μεγάλου ενεργειακού ομίλου.

Ρεύμα στο ...κόστος

Αυτός ο αγώνας δρόμου μεταξύ των παρόχων για τη συγκράτηση των πελατών αλλά και την επέκταση των μεριδίων λειτουργεί ήδη επ’ ωφελεία των καταναλωτών που επιτυγχάνουν εκπτώσεις, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και στα όρια του κόστους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ, το 20% των καταναλωτών εμπορικής και βιομηχανικής χρήσης μέσης και χαμηλής τάσης, που αποτελεί την πιο κερδοφόρα κατηγορία τιμολογίων, έχει ήδη μετακινηθεί από τη ΔΕΗ προς τους ιδιώτες παρόχους.

Τα συνολικά ποσοστά των ιδιωτών παρόχων, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ, έφτασαν τον Δεκέμβριο του 2015 στο 5,14% έναντι 3,7% τον Ιανουάριο του ίδιους έτους.

Η ΔΕΗ έχασε, δηλαδή, μέσα στη χρονιά μερίδιο 2,33%. Η μεγαλύτερη μετακίνηση πελατών σημειώθηκε μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ τα ανεπίσημα στοιχεία των εταιρειών δείχνουν μετακίνηση κάποιων δεκάδων χιλιάδων καταναλωτών και τον Ιανουάριο, ρυθμός που εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί τους επόμενους μήνες.