A- A+
Καταργούν σταδιακά τα έντυπα statements οι τράπεζες - Διαθέσιμα μόνο online

Στη ψηφιοποίηση όλων των ενημερωτικών εντύπων για την κίνηση λογαριασμών, καρτών και δανείων προχωρούν σταδιακά οι τράπεζες.

Με στόχο τη μείωση του κόστους και την προστασία του περιβάλλοντος με τον περιορισμό της κατανάλωσης χαρτιού, προχωρούν σταδιακά στην κατάργηση των έντυπων statements.

Η ενημέρωση των πελατών για τα προϊόντα τους θα γίνεται σε λίγο καιρό αποκλειστικά μέσω του e-banking, στο οποίο θα αναρτώνται τα statements, με δυνατότητα αποθήκευσής τους στον υπολογιστή του συνδρομητή της υπηρεσίας.

Μέχρι σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις η μετάβαση στα ηλεκτρονικά αντίγραφα ήταν εθελοντική και η μετάβαση γινόταν κατόπιν αίτησης του πελάτη.

Ωστόσο, πλέον φαίνεται πως μπαίνουμε στην εποχή όπου τα statements θα είναι υποχρεωτικά ηλεκτρονικά.

Οι τελευταίες κινήσεις

Προς αυτήν την κατεύθυνση δύο συστημικοί όμιλοι έχουν προχωρήσει στις ακόλουθες κινήσεις:

  • Alpha Bank

Διαθέσιμες μέσω του myAlpha Web Ιδιωτών είναι πλέον οι βεβαιώσεις για το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ όσων έχουν αυτήν την υποχρέωση, καθιστώντας απλή τη διαδικασία έκδοσής τους.

Μέχρι και πέρυσι οι βεβαιώσεις εκδίδονταν μόνο σε καταστήματα, ενώ υπήρχε και κόστος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Πλέον, τα πάντα μπορούν να γίνουν από το e-bvanking της τράπεζας.Πρόκειται για αναμφίβολα για μία πολύ χρήσιμη υπηρεσία, καθώς δεν χρειάζεται να πάτε σε κατάστημα, ούτε να ψάχνετε στο e-banking τα στοιχεία που πρέπει να συμπληρώσετε στη δήλωσή σας.

ADVERTISEMENT

  • Eurobank

Η Eurobank, αναδεικνύοντας τα οφέλη που προσφέρει εν γένει η ηλεκτρονική ενημέρωση προχωρά, σταδιακά στην παροχή της περιοδικής ενημέρωσης για τις κινήσεις των λογαριασμών πελατών της μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο, στο πλαίσιο και της ευρωπαϊκής οδηγίας PSDII.

Από την 31η Δεκεμβρίου 2020 (31/12/2020) η περιοδική ενημέρωση θα σταματήσει να γίνεται με αποστολή του έγχαρτου αντιγράφου λογαριασμού (statement) μέσω ταχυδρομείου και θα πραγματοποιείται, πλέον, με ηλεκτρονικό τρόπο.

Η συγκεκριμένη αλλαγή αφορά καταθετικούς λογαριασμούς ιδιωτών και ελεύθερων επαγγελματιών που χρησιμοποιούνται για διενέργεια πληρωμών (αναλήψεις, καταθέσεις, μεταφορές, πληρωμές οργανισμών κ.ά.).

Η ηλεκτρονική ενημέρωση θα παρέχεται άμεσα μέσω της υπηρεσίας e-statement του e-Banking της Eurobank, εφόσον ο πελάτης διαθέτει κωδικούς e-Banking, χωρίς επιβάρυνση και με την ίδια χρονική συχνότητα που η Τράπεζα παρείχε, μέχρι τώρα, ενημέρωση με την αποστολή έγχαρτου statement.

Στην περίπτωση που κάποιος πελάτης δεν διαθέτει κωδικούς πρόσβασης στο e-Banking, μπορεί να τους αποκτήσει εύκολα, γρήγορα, online ή καλώντας στο ΕuroPhone Banking (210 9555000), από την ασφάλεια του χώρου του, με την χρεωστική ή την πιστωτική κάρτα και το κινητό του, χωρίς να απαιτείται να επισκεφθεί κάποιο κατάστημα της Τράπεζας.

Παράλληλα, θα υπάρξει, άμεσα, προσωποποιημένη επικοινωνία της Τράπεζας με πελάτες, για την ενεργοποίηση υπηρεσίας, στο πλαίσιο των νέων ψηφιακών εργαλείων που σχεδιάζει η Eurobank, προκειμένου να λαμβάνουν τα ηλεκτρονικά αντίγραφα των κινήσεων των λογαριασμών τους, μέσω e-mail ή sms στο κινητό τους.