A- A+
Ηλεκτρονικό Ψάρεμα Στοιχείων (Phishing) του e-banking σας: Όσα πρέπει να ξέρετε

Με τα περιστατικά απάτης να πολλαπλασιάζονται, η ενημέρωση για τα θέματα ασφαλείας είναι απαραίτητη, ειδικά για την περίπτωση του ψαρέματος των στοιχείων του e-banking σας.

Ένα από τα θέματα που παρουσιάζονται την τελευταία περίοδο πολύ συχνά αποτελεί το Phishing.

Οι δράστες κάνουν χρήση emails ή sms ως μέσα για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου.

Ποιοι είναι το κόλπο

Τα μηνύματα αυτά περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρείας / Τράπεζας.

Στόχο έχουν να αποσπάσουν  απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, όνομα χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών/ πιστωτικών καρτών κοκ.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας.

Η πλειοψηφία των Phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό σας, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή σας για εκτέλεση συναλλαγής, (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από εσάς), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

Προσοχή στα links

Όσον αφορά στον τρόπο που υποκλέπτονται τα στοιχεία σας, συνήθης πρακτική είναι τα links, τα οποία οι δράστες σας ζητούν να επισκεφθείτε.

Σε περίπτωση που, επιλέξετε να επισκεφτείτε τον σύνδεσμο θα παρατηρήσετε ότι η σελίδα αυτή προσομοιάζει ή και αντιγράφει πλήρως οικεία ηλεκτρονικά περιβάλλοντα, όπως το e-banking της τράπεζάς σας.

Ωστόσο, σε καμία περίπτωση το «ψεύτικο» περιβάλλον δεν αποτελεί επίσημη σελίδα του Οργανισμού που γνωρίζετε.

Για την ασφάλειά σας συστήνεται να μην επιλέξετε τον σύνδεσμο και δηλώσετε προσωπικά στοιχεία και κωδικούς, καθώς άμεσα οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε συναλλαγές, προκαλώντας σας οικονομική ζημία.

Τι να κάνετε αν πάρετε e-mail

Σε περίπτωση που λάβετε κάποιο ύποπτο email/sms, συστήνεται να μην εισέλθετε στο σύνδεσμο που σας προτρέπει.

Στη συνέχεια και για την ασφάλειά σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε  άμεσα με τον Οργανισμό με τον οποίο συνεργάζεστε.

Στην περίπτωση τραπεζών συστήνεται να καλέσετε την 24ωρη τηλεφωνική εξυπηρέτηση δηλώνοντας το περιστατικό.

Μετά τη δήλωση του περιστατικού και ακολουθώντας τις οδηγίες εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, θα πρέπει να διαγράψετε το email ή sms, που έχετε λάβει, χωρίς να το προωθήσετε σε κάποιον.