Χωρίς ευρώ στο λογαριασμό της βρέθηκε μία οικογένεια στο Βόλο, καθώς έπεσε θύμα απατεώνων που πέτυχαν με το νέο τηλεφωνικό κόλπο να κλέψουν τις καταθέσεις της.
Στο συγκεκριμένο νέο τύπο απάτης, τα περιστατικά της οποίας έχουν αυξηθεί όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, είχε αναφερθεί με δημοσίευμά του το Moneyonline, πριν λίγες ημέρες.
Η κομπίνα εκτελείται μέσω τηλεφωνικής επαφής με το υποψήφιο θύμα, το οποίο είναι εκείνο που πρακτικά δίνει την άδεια για να μεταφερθούν τα χρήματά του στους λογαριασμούς των δραστών.
Πώς λειτουργεί
Αναλυτικότερα, η νέα μορφή τηλεφωνικής απάτης λειτουργεί ως εξής:
- Λαμβάνετε κλήση στο σταθερό ή το κινητό σας τηλέφωνο από αριθμό που αντιστοιχεί στο τηλεφωνικό κέντρο τράπεζας
- Η κλήση ωστόσο δεν προέρχεται από την τράπεζα, αλλά από δράστες που έχουν καταφέρει να αντιγράψουν με κάποιο τρόπο τον τηλεφωνικό της αριθμό.
- Ο υποτιθέμενος εκπρόσωπος της τράπεζας σας ενημερώνει για ένα δήθεν περιστατικό που σχετίζεται με κάποιο από τα προϊόντα σας
- Μέσα από την ίδια συνομιλία οι δράστες προσπαθούν να οδηγήσουν το θύμα να τους αποκαλύψει προσωπικά τους στοιχεία, με στόχο σε πρώτη φάση να εισέλθουν στο e-banking του
- Μόλις το καταφέρουν αυτό, εισέρχονται στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής και επιχειρούν να εκτελέσουν συναλλαγές, κατά βάση μεταφορές σε δικούς τους λογαριασμούς
- Επειδή για να πραγματοποιηθεί η χρέωση χρειάζεται η επιβεβαίωσή της από το χρήστη, είτε από το mobile app ή με χρήση κωδικού μίας χρήσης, οι απατεώνες συνεχίζουν τη συνομιλία μέχρι να τα καταφέρουν
Το τελευταίο περιστατικό
Αυτόν τον τρόπο χρησιμοποίησαν προ ολίγων ημερών απατεώνες σε βάρος μίας οικογένειας στο Βόλο, η οποία έχασε όσα χρήματα είχε σε λογαριασμούς της σε μία συγκεκριμένη τράπεζα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων, η κλήση που δέχθηκε το θύμα ήταν από τον τηλεφωνικό αριθμό 2109555000. Πρόκειται για το τηλεφωνικό κέντρο της Eurobank.
Ωστόσο, η κλήση δεν προερχόταν από την τράπεζα. Οι απατεώνες είχαν βρει τρόπο να φαίνεται στην αναγνώριση κλήσης ο αριθμός της Eurobank.
Το θύμα λοιπόν θεωρώντας πως μιλά με εκπροσώπους της τράπεζας, ενημερώθηκε πως πρέπει να ασφαλίσει τους λογαριασμούς του, διότι κινδύνευαν από εν εξελίξει διαδικτυακές επιθέσεις.
Συγκεκριμένα, του ζήτησαν να αλλάξει τους κωδικούς εισόδου στο e-banking. Για να γίνει αυτό του είπαν πως πρέπει να τους πει τον αριθμό μίας κάρτας του και δύο από τα τέσσερα ψηφία από το PIN της.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, ήταν οι επιτήδειοι που έκαναν αλλαγή των κωδικών. Μόλις δημιούργησαν νέους, εισήλθαν στο e-banking του θύματος.
Στη συνέχεια έδωσαν εντολή για μεταφορά χρημάτων σε δικό τους λογαριασμό, οδηγώντας το θύμα στην επιβεβαίωση των συναλλαγών.
Έτσι, τα χρήματα του πελάτη έκαναν φτερά. Για το περιστατικό διεξάγεται έρευνα τόσο από τις ελληνικές αρχές, όσο και από την Interpol.
Τι να προσέξετε
Για να στηθεί η απάτη και να εξαπατηθεί το θύμα οι απατεώνες έχουν προηγουμένως επιτύχει ο αριθμός τηλεφώνου που φαίνεται στο τηλέφωνό του να είναι ο ίδιος με τον αριθμό της τράπεζάς του.
Είναι ίδια περίπτωση με ένα απατηλό e-mail που έχει ως αποστολέα το όνομα μίας τράπεζας.
Απλά με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι πιο εύκολο να ελέγξει κάποιος αν όντως το μήνυμα προέρχεται από την τράπεζά του ή η διεύθυνση αποστολής είναι διαφορετική.
Αυτό γίνεται πολύ απλά, με τον έλεγχός της, στο πρόγραμμα e-mail που χρησιμοποιεί ο καθένας.
Αντιθέτως, με την τηλεφωνική κλήση αυτό δεν είναι εύκολο. Φαίνεται στην αναγνώριση κλήσεων ο αριθμός της τράπεζας και όχι κάποιο περίεργο νούμερο.
Άρα μπορεί κάποιος εύκολα να την πατήσει. Από εκεί και πέρα, για να καταλάβετε πως πρόκειται για απάτη, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με αυτά που θα σας πει ο απατεώνας.
Όταν ακούσετε για κάτι επείγον, που πρέπει να διορθωθεί άμεσα και σας ζητούνται προσωπικές πληροφορίες, τότε είναι σίγουρο πως πρόκειται για απάτη.
Κλείστε το τηλέφωνο και καλέστε εσείς ο ίδιος στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζάς σας για να ελέγξετε αν όντως η κληση που δεχθήκατε προέρχεται από αυτή.