A- A+
Η νέα κομπίνα που στοχεύει τους κωδικούς e-banking της Eurobank - Οι συμβουλές της τράπεζας

Χιλιάδες spam e-mails, που υποτίθεται προέρχονται από τη Eurobank, έχουν αποσταλεί τις τελευταίες ώρες σε λογαριασμούς υποψήφιων θυμάτων.

Στόχο των δραστών είναι να υποκλέψουν τα στοιχεία εισόδου στο e-banking τους και να εκτελέσουν απατηλές συναλλαγές, μεταφέροντας χρήματα σε δικούς τους λογαριασμούς.

Πρόκειται για την κλασική μέθοδο του phishing, η οποία κατά τη διάρκεια του 2023 οδήγησε σε απώλειες καταθέσεων συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ για 12.000 περίπου πελάτες ελληνικών τραπεζών.

ADVERTISEMENT

Τι αναφέρει το μήνυμα

Αναλυτικότερα, το e-mail που εστάλη έχει ως όνομα αποστολέα «Eurobank» και αναφέρει τα εξής:

«Ο λογαριασμός σας στην Eurobank θα αποκλειστεί επειδή τα δεδομένα δεν επιβεβαιώθηκαν έγκαιρα.

Για να επιβεβαιώσετε τα δεδομένα, μεταβείτε στην παρακάτω φόρμα.

ΠΛΗΡΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

@2024 Eurobank»

Οι δράστες θέλουν ο παραλήπτης του e-mail να κάνει κλικ στο link για να επιβεβαιώσει υποτίθεται τα δεδομένα του.

Εάν γίνει αυτό το λάθος ανοίγει μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με το e-banking της Eurobank και ό,τι πληκτρολογείται εκεί περιέρχεται σε γνώση των δραστών.

Μόλις αποκτήσουν λοιπόν τα στοιχεία εισόδου με τον τρόπο αυτό, οι απατεώνες εισέρχονται στην πραγματική ιστοσελίδα της τράπεζας και θα επιχειρήσουν να κάνουν συναλλαγή.

Εάν το θύμα εξαπατηθεί και δώσει τη συγκατάθεσή του για αυτή, αυτόματα τα χρήματα θα γίνουν «καπνός» από το λογαριασμό του.

ADVERTISEMENT

Οι συμβουλές της τράπεζας

Σημειώνεται ότι σε πρόσφατο μήνυμα προς τους πελάτες της η τράπεζα δίνει αναλυτικές συμβουλές για τις απάτες που μπορούν να τους βάλουν σε κίνδυνο.

Συγκεκριμένα, αναφέρει τα εξής:

Ανυποψίαστοι πολίτες λαμβάνουν απατηλά e-mails ή SMS, με υποτιθέμενο αποστολέα την τράπεζά τους, τα οποία  συνήθως αναφέρουν ότι:

- Εχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα στον λογαριασμό σας ή στην κάρτα σας

- Ο λογαριασμός σας ή η κάρτα σας έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί

Με αυτά τους προτρέπουν επειγόντως, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα τους, να ακολουθήσουν τις οδηγίες που υπάρχουν σε κάποιο σύνδεσμο (link) που περιέχεται μέσα στο ίδιο το SMS ή το e-mail.

O σύνδεσμος αυτός δυστυχώς οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτή της τράπεζάς τους ,όπου οι πελάτες ξεγελιούνται και καταχωρούν τους κωδικούς του e-banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών και τους κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη την στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Τι πρέπει να προσέχετε:

•    Θα πρέπει να είστε πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν "ενημέρωσή" σας για "προβλήματα" που σχετίζονται με τους λογαριασμούς σας, τις κάρτες σας ή το e-banking σας

•    Αν όντως έχετε αμφιβολίες ότι κάτι έχει γίνει με τους λογαριασμούς ή τις κάρτες σας τότε να πηγαίνετε από μόνοι σας στο e-Banking ή στο m-banking χωρίς να κάνετε κλικ σε κάποιο σύνδεσμο (link).

•    Η Eurobank ποτέ δεν θα σας στείλει μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ή ότι έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός σας ή η κάρτα σας και στην συνέχεια να σας παραπέμπει μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας, τους κωδικούς e-Banking και τους κωδικούς OTP,  ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.

•    Σε περίπτωση αμφιβολίας για την γνησιότητα των μηνυμάτων θα πρέπει να επικοινωνείτε με το Europhone (210-9555000) το οποίο λειτουργεί 24x7 ή με το κατάστημα το οποίο σας εξυπηρετεί.

•    Τα απατηλά αυτά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και στην τύχη. Δεν είναι δηλαδή προσωποποιημένα, δεν αναφέρουν ούτε το όνομα του πελάτη ούτε ποιος λογαριασμός έχει το πρόβλημα. Επίσης, τα μηνύματα αυτά συνήθως έχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.

•    Να ενεργοποιήσετε και να παραμετροποιήσετε την Υπηρεσία Τηλεειδοποιήσεων στο e-Banking, ώστε να ενημερώνεστε μέσω μηνύματος SMS ή μέσω e-mail για τις δραστηριότητες των λογαριασμών σας.

•    Να ελέγχετε με προσοχή την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) για την έγκριση των συναλλαγών.  Αν παρατηρήσετε κάτι ύποπτο στην περιγραφή επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζα.