A- A+
Οι αθέμιτες πρακτικές των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας - Τα πιο συχνά κόλπα

Αποκαλυπτικές είναι οι καταγγελίες που έχουν φτάσει στην ΕΚΠΟΙΖΩ για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Πρόκειται για διάφορα τεχνάσματα, μέσω των οποίων οι καταναλωτές ενημερώνονται ελλιπώς για τις χρεώσεις που τους υποβάλλονται, είτε στο διάστημα της δέσμευσης ενός συμβολαίου είτε μετά τη λήξη του.

Οι πιο συχνές καταγγελίες

Αναλυτικότερα, από τις καταγγελίες παραπλάνησης καταναλωτών που έχουν υποβληθεί στην ΕΚΠΟΙΖΩ, οι πιο συχνές είναι οι εξής:

  • Παραπλανητικές προσφορές

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουμε παραπλανητικές διαφημίσεις προμηθευτών και τηλεφωνικές προσφορές.

Σε αυτές συνήθως η τιμή της κιλοβατώρας, για την οποία ενημερώνεται ο καταναλωτής είναι μεν χαμηλότερη από τον βασικό  προμηθευτή ή της αγοράς εν γένει, ωστόσο επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υψηλό πάγιο και επιπλέον χρεώσεις.

Ωστόσο, οι τελευταίες επιβαρύνσεις αποσιωπούνται πριν τη σύναψη του συμβολαίου.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές δεν ενημερώνονται για:

1. Το κόστος του παγίου

2. Τη διάρκεια του συμβολαίου (24μηνη)

3. Την εγγύηση

4. Τις ρήτρες αναπροσαρμογής, οι οποίες δύνανται να ανεβάσουν αισθητά το κόστος της kWh

5. Το  ποσοστό της έκπτωσης «έως 46% ή 25% χαμηλότερη», με αποτέλεσμα να δημιουργείται  η εντύπωση μεγαλύτερου οφέλους για τον καταναλωτή από αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει

6. Επιπλέον πάγιo για ένταξη σε πράσινα προγράμματα



  • Αλλαγές προγραμμάτων

Επίσης, σύμφωνα με τις καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ, πάροχοι προβαίνουν σε αλλαγή προγραμμάτων και συμβολαίων, χωρίς τη σύννομη υπογραφή των καταναλωτών.

Ή όπου υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης, δεν τηρούν τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος