A- A+
Επιστροφή μετρητών στους συνεπείς πελάτες της υπόσχεται η ΔΕΗ
Μέρος των κερδών της στους συνεπείς της πελάτες σκοπεύει να επιστρέψει η ΔΕΗ, επιβραβεύοντας όσους πληρώνουν στην ώρα του το λογαριασμό τους.

Όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Εμμανουήλ Παναγιωτάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, η σχετικά απόφαση θα ληφθεί εντός της εβδομάδας.

Πρόσθεσε δε ότι η επιστροφή αυτή στους συνεπείς καταναλωτές θα είναι «κάτι πάνω από το συμβολικό».

Εντατικοί έλεγχοι

Παράλληλα, ανέφερε ότι η επιχείρηση έχει εντοπίσει από τους ελέγχους που πραγματοποιεί, μέσω διασταύρωσης στοιχείων, «πολυτελή κατοικία, ανύπαρκτη πολεοδομικά, η οποία τροφοδοτείται με ρεύμα από διπλανό σπίτι, οικία πολυτελή 500 τετραγωνικών μέτρων που είναι δηλωμένη ως διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων».

Όπως είπε, μέσα στους επόμενους στόχους της επιχείρησης είναι να προχωρήσει σε καταγγελίες προς άλλες υπηρεσίες, όπως η εφορία και η πολεοδομία.

Επιπλέον, η ΔΕΗ καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες να ελέγξει τους ανεξόφλητους λογαριασμούς, οι οποίοι υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ.

Οι οφειλέτες

Από το σύνολο των οφειλών, υπολογίζεται ότι ένα ποσόν της τάξης των 300 εκατ. ευρώ προέρχεται από 450.000 πρώην πελάτες της ΔΕΗ στη Μέση και τη Χαμηλή Τάση (επιχειρήσεις και νοικοκυριά), οι οποίοι έχουν στραφεί σε άλλη εταιρεία παροχής ρεύματος, χωρίς προηγουμένως να έχουν εξοφλήσει τη ΔΕΗ.

Η επιχείρηση διεκδικεί νομικά τις οφειλές, αλλά οι αποφάσεις καθυστερούν, επιδεινώνοντας το πρόβλημα ρευστότητας για τη ΔΕΗ.

Η ΔΕΗ είχε ζητήσει από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) να απαγορεύει την αλλαγή παρόχου αν προηγουμένως δεν εξοφλείται ο λογαριασμός, αίτημα που η ΡΑΕ απέρριψε, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της ΔΕΗ που επιδιώκει αναθεώρηση της απόφασης.

Πρόγραμμα διακονονισμού

Σημειώνεται ότι όσοι χρωστούν στη ΔΕΗ μπορούν να διακανονίσουν τις οφειλές τους σε δόσεις, βάση των νέων προγραμμάτων που έχουν ανακοινωθεί.

Οι πελάτες μπορούν να απευθυνθούν στα κατά τόπους Καταστήματα. Μετά την 01/07/2015 εξυπηρετούνται και από το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:00 – 16:00).

Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών περιλαμβάνει, ευνοϊκότερους όρους ρύθμισης μακροχρόνιων οφειλών και περισσότερες δόσεις, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ μέσω βιώσιμων διακανονισμών.

- Έως 36 μηνιαίες Δόσεις για Οικιακούς πελάτες, Μικρομεσαίες και Μεγάλες Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αντικειμενική αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών και τήρησης προηγούμενων διακανονισμών

- Δικαίωμα νέου διακανονισμού για όλους τους πελάτες που επιθυμούν να ενταχθούν στις ευνοϊκότερες ρυθμίσεις του νέου προγράμματος

- Πολυάριθμες άτοκες δόσεις για τους Ευάλωτους Πελάτες, όπως δικαιούχους Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, άτομα με αναπηρία, κ.λπ. με βάση τις ανάγκες τους σε ηλεκτρική ενέργεια

- Τη συνέπεια ως «κλειδί» για το μέγιστο αριθμό δόσεων

Ο βαθμός συνέπειας

Ο αριθμός των δόσεων που μπορούν να εγκριθούν για τον κάθε πελάτη, διαφοροποιούνται ανάλογα με το βαθμό συνέπειάς του, την κατηγορία στην οποία ανήκει (πχ Οικιακός, Ευάλωτος, Επαγγελματίας κ.λπ.) και το Μέσο Μηνιαίο Λογαριασμό στις κατηγορίες πελατών, όπου προβλέπεται.

Ο βαθμός «συνέπειας» ορίζεται ως εξής:

1. Συνεπείς πελάτες χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς πελάτες σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενους λογαριασμούς ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Ρευματοκλοπή

Προϋποθέσεις ρύθμισης

Σημειώνεται ότι είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, προκειμένου ο πελάτης να αποφύγει τις προβλεπόμενες συνέπειες ανά Κατηγορία Πελατών (όπως τη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω οφειλής) θα πρέπει να καταβάλει άμεσα τις δόσεις που όφειλε να είχε αποπληρώσει, καθώς και τους τρέχοντες λογαριασμούς που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμοι, ώστε να συνεχίσει να ισχύει ο διακανονισμός για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα.

Εξαιρείται η Κατηγορία των Ευάλωτων Οικιακών Πελατών, για την οποία ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας.

Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες με βαθμό συνέπειας "1” έως και “5” η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού.

Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.