A- A+
Απαλλάσσονται οι επιχειρήσεις από την προσκόμιση πιστοποιητικών ΓΕΜΗ σε δημόσιες υπηρεσίες

Ένα ακόμη βήμα διασύνδεσης των υπηρεσιών του Δημοσίου γίνεται με την αυτόματη αποστολή στοιχείων ΓΕΜΗ σε όλους τους δημόσιους φορείς.

Ειδικότερα, ψηφιακά και αυτόματα μεταβιβάζονται από τις 17/11 στους φορείς του Δημοσίου τα στοιχεία των επιχειρήσεων από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ).

Γίνεται, έτσι, ταχύτερη και ακριβέστερη η διαδικασία προσκόμισης και επιβεβαίωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών που πιστοποιούν τα στοιχεία των νομικών προσώπων, εξοικονομώντας χιλιάδες εργατοώρες τόσο για τη διοίκηση, όσο και για τους πολίτες.

Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά οι δημόσιες υπηρεσίες που θα κάνουν χρήση των νέων δυνατοτήτων, δεν θα χρειάζεται, όπου αυτό είναι απαραίτητο σήμερα, να ζητούν πιστοποιητικά ΓΕΜΗ από τις επιχειρήσεις.

Θα το παίρνουν αυτόματα από τη διασύνδεση που προσφέρει με το ΓΕΜΗ το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Το ίδιο αναμένεται να κάνουν και οι τράπεζες που χρησιμοποιούν τα πιστοποιητικά ΓΕΜΗ για την επικαιροποίηση των στοιχείων των πελατών τους.

Με τον τρόπο αυτό δεν θα είναι απαραίτητη η υποβολή τους από τους πελάτες.

Οι νέες διαλειτουργικότητες

Με τις νέες λόγω διαλειτουργικότητες παρέχονται τα εξής στους δημοσίους φορείς:

Πρώτον, με την διάθεση της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο ΓΕΜΗ», μπορούν πλέον να μεταβιβαστούν αυτόματα και ψηφιακά προς τους δημοσίους φορείς στοιχεία νομικών προσώπων, όπως αριθμός Μητρώου ΓΕΜΗ, Α.Φ.Μ., Κωδικός Δ.Ο.Υ, όνομα Επιχείρησης, Διεύθυνση κλπ.

Δεύτερον, μέσω της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο ΓΕΜΗ» παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης ταυτοποίησης του ΑΦΜ καθώς και του Αριθμού ΓΕΜΗ των επιχειρήσεων από τους φορείς.

Τρίτον, με την διάθεση της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης από Μητρώο ΓΕΜΗ», παρέχονται αυτόματα και ψηφιακά στοιχεία μελών διοικητικού συμβουλίου επιχείρησης, όπως στοιχεία της διευθυντικής ομάδας, ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο μελών, Εθνικότητα, Διεύθυνση Κατοικίας κλπ, σε όποιους δημόσιους φορείς το αιτηθούν.

Ο ΕΟΠΥΥ πρώτος που κάνει χρήση

Ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποιεί τις νέες διαλειτουργικότητες είναι ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), με στόχο να έχει πλήρη και επικαιροποιημένη εικόνα των στοιχείων των φαρμακευτικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται και διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ.

Μέχρι πρότινος η προσπάθεια επιβεβαίωσης των στοιχείων γινόταν τουλάχιστον σε τρίμηνη βάση και με χρήση χειρογράφων, με αποτέλεσμα να προκύπτουν καθυστερήσεις και δυσκολίες ως προς την πιστοποίηση της ορθότητας τους.

Πλέον, στην περίπτωση του ΕΟΠΥΥ:

- Ενημερώνεται αυτόματα το μητρώο φαρμακευτικών εταιρειών αναφορικά με τα παραπάνω καθώς και για μεταβολές όπως εξαγορές, συγχωνεύσεις, μετονομασίες κλπ με στόχο τον ορθό υπολογισμό και καταλογισμό των ποσών που υποχρεούται να καταβάλει κάθε φαρμακευτική εταιρεία στο πλαίσιο εφαρμογής του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback).

- Η διαδικασία αυτόματης ταυτοποίησης των φαρμακευτικών εταιρειών βάσει του ΑΦΜ τους έχει στόχο την καλύτερη παρακολούθηση των οφειλών του προς τον ΕΟΠΥΥ, στο πλαίσιο εφαρμογής του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback).