A- A+
Αυτόματο μπλόκο σε ύποπτες συναλλαγές μέσω e-banking από τις τράπεζες

Μετά την αύξηση των περιστατικών απάτης μέσω e-banking την εφετινή χρονιά, οι τράπεζες θα λάβουν νέα μέτρα ασφαλείας για την προστασία των πελατών τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εννεάμηνο 2021 επιτήδειοι σήκωσαν από τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών 40 εκατ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 500% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Δηλαδή κατά μέσο όρο μέσα στην εφετινή χρονιά, πελάτες τραπεζών έβλεπαν να κάνουν φτερά από τους λογαριασμούς συνολικά 148.000 ευρώ κάθε ημέρα!

Πώς απαντούν οι τράπεζες

Σε κάθε περίπτωση, για την επιτυχία των δραστών συνέβαλαν αποκλειστικά τα θύματα, που άνοιξαν το δρόμο στους e-ληστές να «σηκώσουν» χρήματα από τους λογαριασμούς τους.

Δηλαδή όχι μόνο αποκάλυπταν τους κωδικους εισόδου στο e-banking τους, αλλά ενέκριναν οι ίδιοι τις συναλλαγές ή έδιναν στους δράστες τους κωδικούς μίας χρήσης που είναι απαραίτητοι για να γίνει μία μεταφορά χρημάτων.

Μάλιστα, σε όλα τα περιστατικά, τα θύματα δεν έλαβαν καμία αποζημίωση από την τράπεζα, καθώς είχαν οι ίδιοι την ευθύνη για ό,τι συνέβη και δεν υπήρξε παραβίαση των συστημάτων ασφαλείας του πιστωτικού ιδρύματος.

Η νέα τεχνική προστασίας

Οι τράπεζες, από κοινού με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για την αντιμετώπιση του φαινομένου, αποφάσισαν τη δημιουργία ενός συντονιστικού κέντρου, το οποίο θα κάνει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών.

Επιπλέον, θα συμβάλλει στην ταχεία αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας των τραπεζών, ώστε να λειτουργεί ακόμη και προληπτικά σε περιστατικά απάτης, τη στιγμή που γίνονται.

Ειδικότερα, θα υπάρξει αναβάθμιση των συστημάτων, ώστε όταν εντοπίζεται μία μη συνηθισμένη ή ύποπτη συναλλαγή από κάθε πελάτη, η συναλλαγή να παγώνει μετά την εντολή εκτέλεσής της.

Θα βρίσκεται δηλαδή στον «αέρα», μεταξύ των λογαριασμών παραλήπτη και αποστολέα, μέχρι να διερευνηθεί αν όντως ο πελάτες έδωσε ο ίδιος την εντολή της μεταφοράς.

Επικοινωνία με πελάτη

Μετά από επικοινωνία με τον πελάτη, θα αποδευσμεύεται το μεταφερόμενο ποσό ή θα επιστρέφει στο λογαριασμό του, αν πρόκειται για απάτη.

Αυτό γίνεται σήμερα σε ένα βαθμό στις κάρτες όταν παρατηρηθεί μία αγορά που δεν ταριάζει με το συναλλακτικό προφίλ του πελάτη.

Η τράπεζα επικοινωνεί με τον τελευταίο για να διαπιστώσει αν η αγορά έγινε από εκείνον, ώστε να την ακιυρώσει αν χρειαστεί.