A- A+
Αυτά είναι τα πιο πρόσφατα spam e-mails που στοχεύουν το e-banking πολιτών

Συνεχίζουν οι επιτήδειοι τις απόπειρες υποκλοπής προσωπικών στοιχείων από ανυποψίαστα θύματα, στοχεύοντας στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Στην προκειμένη περίπτωση, είτε με e-mail ή με SMS, επικαλούνται ένα πρόβλημα στο λογαριασμό e-banking ή σε προϊόν του θύματος και τον καλούν να κάνει κλικ σε ένα link για να το λύσει.

Αν ο παραλήπτης δεν υποψιαστεί ότι πρόκεται για e-ληστές και πατήσει το σύνδεσμο, μεταφέρεται σε μία ιστοσελίδα που μοιάζει πάρα πολύ με την αρχική σελίδα του e-banking της τράπεζάς τους.

Υποκλοπή στοιχείων

Αν κάνει λοιπόν το λάθος και πληκτρολογήσει τα στοιχεία εισόδου σε αυτήν τη σελίδα, αυτά περιέρχονται σε γνώση των δραστών, οι οποίοι μπορούν από εκείνη τη στιγμή να τα χρησιμοποιήσουν για είσοδο στο κανονικό e-banking του θύματος.

Ακόμη κι έτσι όμως, δεν  μπορούν να κάνουν συναλλαγές μεταφοράς. Γι'  αυτό απαιτούνται οι κωδικοί μίας χρήσης που αποστέλλονται στο κινητό του πελάτη ή η επιβεβαίωση της συναλλαγής μέσω ειδοποίησης στη συσκευή του.

Το επόμενο βήμα λοιπόν είναι να οδηγήσουν τον πελάτη στην αποκάλυψη και του κωδικού μίας χρήσης που αποστέλλεται στο κινητό του ή να τον πείσουν να επιβεβαιώσει τη συναλλαγή μέσω ειδοποίησης που έλαβε.

Εναλλακτικά, εάν έχουν καταφέρει να εκδώσουν νέα κάρτα SIM, εξαπατώντας την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, δηλώνοντας πως χάθηκε η προηγούμενη, αποκτούν πλέον πλήρη πρόσβαση στο λογαριασμό και τα χρήματα του καταθέτη.

ADVERTISEMENT

Τα δύο νέα e-mails

Χαρακτηριστικά είναι τα δύο νέα spam e-mails που έχουν αποσταλεί τις τελευταίες ώρες, στοχεύοντας τους πελάτες της Alpha Bank και της Τράπεζας Πειραιώς.

Δείτε τα στα ακόλουθα screenshots:



Καμπάνια από την Ένωση Τραπεζών

Στο πλαίσιο της έξαρσης του φαινομένου, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) ξεκίνησε καμπάνιες για την ενημέρωση των πολιτών.

Το μήνυμα είναι «Μία παύση αρκεί». Δείτε το σχετικό τηλεοπτικό spot: