A- A+
Αύξηση των συναλλαγών με κάρτες από τουρίστες κατά 14% στην Ελλάδα
Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι αγορές τουριστών στην Ελλάδα τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2011, όπως καταγράφεται από τις συναλλαγές με κάρτες της Visa.

Συγκεκριμένα, η συνολική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού κατά το πρώτο τετράμηνο του 2011 ανήλθε σε €245 εκατ. έναντι €214 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 14,32%.

Οι επισκέπτες από την Κύπρο εξακολουθούν να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό σε επίπεδο καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, με συνολική δαπάνη €70 εκατ. κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2011, μια αύξηση της τάξης του 14,66%.

Στη δεύτερη θέση οι Βρετανοί

Η αντίστοιχη δαπάνη των επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, παρόλο που αντιστοιχεί στη μισή δαπάνη από αυτή των Κυπρίων.

Η καταναλωτική δαπάνη του εισερχόμενου τουρισμού από την Ρωσία σημείωσε μια εντυπωσιακή άνοδο το 2011 κατά 80,84% αγγίζοντας τα €7,9 εκατ. Όσον αφορά επιμέρους κλάδους, σημαντική ήταν η αύξηση της καταναλωτική δαπάνης σε ξενοδοχεία (22,71%).

Οι δαπάνες σε όλη τη Μεσόγειο

Ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην Περιοχή της Μεσογείου της Visa Europe δείχνει ότι οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται στην κορυφή των 10 πρώτων χωρών σε επίπεδο τουριστικής δαπάνης στις 6 υπό εξέταση χώρες – Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα και Τουρκία.

Οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ξόδεψαν €1,3 δις στις 6 αυτές χώρες από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2011, ενώ οι επισκέπτες από την Γαλλία ξόδεψαν €871 εκατ. και από τις ΗΠΑ €583 εκατ.

Οι επισκέπτες από τη Ρωσία σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε επίπεδο δαπάνης, φτάνοντας τα €394 εκατ. το 2011 έναντι €261 εκατ. το 2010 (Ιανουάριος έως Απρίλιος), μια αύξηση κατά 50,65%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe, στη Γαλλία αντιστοιχούν €2,4 δις καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου του 2011, ποσό δεκαπλάσιο της αντίστοιχης δαπάνης στην Ελλάδα κατά την ίδια περίοδο (€245 εκατ.).

Στην Τουρκία σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος στην καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, η οποία ανήλθε σε €444 εκατ. κατά το πρώτο τετράμηνο του 2011, έναντι €336 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010 (αύξηση 32,23%).

Οι εταιρείες λιανικού εμπορίου ήταν αυτές που ωφελήθηκαν περισσότερο από την καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στις 6 χώρες της Μεσογείου, παρουσιάζοντας άνοδο 19,39% ή €2,24 δις το πρώτο τετράμηνο του 2011 σε σχέση με €1,87 δις το πρώτο τετράμηνο του 2010.