A- A+
Αύξηση ρεκόρ στη χρήση e-banking και mobile banking στην εποχή του κορωνοϊού

Σημαντική αύξηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών σημειώθηκε μετά τα μέσα Μαρτίου στις μεγάλες τράπεζες, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ.

Ανάλογες τάσεις προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των συναλλαγών είχαν καταγραφεί πριν πέντε χρόνια, μετά την επιβολή των capital controls, τα οποία έδωσαν μεγάλη ώθηση στις πληρωμές με χρεωστικές κάρτες.

Σήμερα, λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις, αντίστοιχη επίδραση είχαμε στη χρήση των εναλλακτικών κανναλιών των τραπεζών, η οποία σημείωσε μεγάλη άνοδο.

Τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Alpha Bank, Eurobank και Εθνική Τράπεζα για τους digital πελάτες και τις συναλλαγές τους, είναι ενδεικτικά αυτών των τάσεων.

Συγκεκριμένα:

- Στην Alpha Bank σημειώθηκε αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών μετά την αύξηση του ορίου μη χρήσης PIN από τα 25 στα 50 ευρώ, στο 75% από 50% προηγουμένως.

Επιπλέον, η τράπεζα έδωσε τη δυνατότητα στους κατόχους καρτών της με το σήμα της Visa να τις εντάξουν στο Apple Pay για πληρωμές με το κινητό τηλέφωνο. Σε ένα μήνα οι εγγραφές στην υπηρεσία έφτασαν τις 20.000.

Τέλος, μετά την επιβολή της καραντίνας εγγράφηκαν στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής περισσότεροι από 90.000 πελάτες της, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2020.


- Στη Eurobank το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου 2020 σημειώθηκε σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 αύξηση 36% στους ενεργούς χρήστες των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών, +26% στις νέες εγγραφές, +17% στον όγκο των συναλλαγών μέσω e-banking και +22% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων.

Πολύ μεγάλη είναι η διείσδυση και του mobile banking της τράπεζας, το οποίο τείνει να ξεπεράσει το e-banking.

Συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο του 2020 το ποσοστό των χρηστών του mobile banking αντιπροσωπεύει το 50% των πελατών της που είχαν κωδικούς εισόδου στο e-banking.

Ενώ οι συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου σε σχέση με το σύνολο των συναλλαγών που διενεργούν οι πελάτες της τράπεζας ανήλθε εφέτος σε 23% από 17% πέρυσι.

Εξάλλου, τον Απρίλιο το 60% των συναλλαγών στην τράπεζα ολοκληρώθηκε μέσω ψηφιακών καναλιών.


ADVERTISEMENT

- Στην Εθνική Τράπεζα, που έχει και το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας πελατές, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μετά την καραντίνα σημείωσαν αύξηση 60%, ενώ οι συναλλαγές μέσω καταστήματος σε σχέση με πέρυσι μειώθηκαν στο μισό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στον Απρίλιο περίπου 100.000 πελάτες της εγγράφηκαν στις υπηρεσιίες e-banking της τράπεζας.

Επιπλέον, οι πελάτες της που έκαναν έστω μία συναλλαγή μέσω ψηφιακών καναλιών κατά τη διάρκεια του Απριλίου αυξήθηκαν στους 1,4 εκατομύρια, καταγράφοντας αύξηση 51% σε ετήσια βάση.

Εξάλλου, οι χρήστες των υπηρεσιών mobile banking της Εθνικής Τράπεζας, με βάση τα downloads των εφαρμογών της σε κινητά έφτασαν τον περασμένο μήνα τους 1,74 εκατομύρια.