A- A+
Οι ληστές του διαδικτύου αντιγράφουν τα μηνύματα των τραπεζών για να χακάρουν τους πελάτες τους!

Άλλα κόλπα έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν οι απατεώνες του διαδικτύου για να παραπλανήσουν τους συνδρομητές e-banking των τραπεζών και να τους κλέψουν καταθέσεις.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι καμπάνιες ενημέρωσης των τραπεζών για την προστασία των πελατών τους στο διαδίκτυο είναι συνεχείς, τόσο με μηνύματα στις ιστοσελίδες τους, όσο και με διαφημιστικά σποτ.

Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας για την επιβεβαίωση συναλλαγών, ώστε να μειωθεί περαιτέρω ο κίνδυνος ηλεκτρονικών κλοπών.

Τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών είναι ήδη ορατά, καθώς καταγράφεται μείωση των κρουσμάτων και της λείας των δραστών.

ADVERTISEMENT

Τα νέα κόλπα

Για να αντιμετωπισουν λοιπόν τη νέα δυσκολότερη για αυτούς κατάσταση, οι επιτήδειοι αναπροσαρμόζουν συνεχώς τη στρατηγική εξαπάτησης των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, παρακολουθούν τα μηνύματα με τα οποία επικοινωνούν συμβουλές οι τράπεζες προς τους πελάτες τους και τα περιλαμβάνουν στα δικά τους απατηλά e-mails.

Επιπλέον, χρησιμοποιούν τα αυθεντικά λογότυπα των τραπεζών, ενώ δεν διστάζουν να προτρέψουν τους παραλήπτες των e-mails να καλέσουν στο τηλεφωνικό τους κέντρο για οποιαδήποτε ερώτηση.

Εμφανίζουν μάλιστα τον πραγματικό αριθμό, ώστε η κομπίνα τους να γίνει πιο πιστευτή.

Το τελευταίο κρούσμα

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τελευταίο e-mail που έχει σταλεί σε χιλιάδες λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομεία, υποτίθεται από την Τράπεζα Πειραιώς.

Σε αυτό διακρίνουμε τα εξής:

Πρώτον, το λογότυπο της τράπεζας είναι το σωστό, δηλαδή το τελευταίο μετά το πρόσφατο rebranding του ομίλου

Δεύτερον, οι απατεώνες προειδοποιούν τα υποψήφια θύματα να μην απαντήσουν στο συγκεκριμένο e-mail, υποτίθεται για λόγους ασφαλείας

Τρίτον, τους προτρέπουν να επικοινωνήσουν με την τράπεζα κάνοντας κλικ σε σύνδεσμο

Τέταρτον, αναφέρουν ακόμη και αριθμό ΓΕΜΗ για την Τράπεζα Πειραιώς, ο οποίος ωστόσο δεν είναι σωστός

Πέμπτον, παραθέτουν δήλωση αποποίησης κινδύνου

ADVERTISEMENT

Τι αναφέρει το e-mail

Αναλυτικότερα, το επίμαχο e-mail αναφέρει τα εξής:

«Αγαπητέ πελάτη,

Σας ενημερώνουμε ότι το σύστημά μας μας ενημερώνει ότι δεν έχετε ενεργοποιήσει ακόμη τον κύριο αριθμό τηλεφώνου σας, ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε εύκολα τον λογαριασμό σας στο piraeus e-banking.

Επαληθεύστε τον αριθμό τηλεφώνου μου κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ
 
με εκτιμιση

Το Piraeus e-banking σας.

Μην απαντήσετε σε αυτό το email. Εάν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, κάντε κλικ στο «Επικοινωνήστε μαζί μας» παρακάτω

Copyright© 2024 Τράπεζα Πειραιώς / Γ.Ε.ΜΗ. 157660660000

Σημαντικό: Παρακαλώ δείτε την δήλωση αποποίησης ευθυνών Important: Please read our disclaimer».

ADVERTISEMENT

Ο στόχος των δραστών

Η παραλαβή και ανάγνωση του μηνύματος αυτού από μόνη της δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση το λογαριασμό σας.

Αυτό που θέλουν οι απατεώνες να κάνετε είναι να κλικάρετε στο κουμπί «Συνδεθείτε».

Αν το κάνετε θα ανοίξει μία νέα σελίδα που μοιάζει την αρχική του e-banking της Τράπεζας Πειραιώς.

Ακόμη όμως και μέχρι αυτό το σημείο δεν αντιμετωπίζετε κάποιο κίνδυνο. Τα προβλήματα ξεκινούν εάν στην απατηλή αυτή ιστοσελίδα, πληκτρολογήσετε το username και το password που χρησιμοποιείτε γαι είσοδο στο e-banking της τράπεζας.

Εάν κάνετε αυτό το λάθος, οι κωδικοί σας περιέρχονται σε άμεση γνώση των επιτήδειων. Οι τελευταίοι έχουν δύο επιλογές:

Είτε να εισέλθουν την ίδια στιγμή στο πραγματικό e-banking και να επιχειρήσουν μία συναλλαγή, την οποία θα σας ζητήσουν να επιβεβαιώσετε, με τις μεθόδους που χρησιμοποιεί η τράπεζα ή θα πουλήσουν τα στοιχεία σας σε τρίτους για να κάνουν εκείνοι την ίδια δουλειά.

Το μόνο λάθος που μπορεί να σας κοστίσει είναι να επιβεβαιώσετε την συναλλαγή που θα επιχειρήσουν να εκτελέσουν.

Σε κάθε περίπτωση εάν πληκτρολογήσατε τους κωδικούς, καλό θα ήταν να τους αλλάξετε άμεσα.