A- A+
Πτώση τζίρου πάνω από 40% για 1 στις 3 επιχειρήσεις στην περίοδο των εκπτώσεων
Αποκαρδιωτικός είναι ο απολογισμός των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η οποία σε έρευνά της υπολογίζει ότι το 40% των καταστημάτων έχασε πωλήσεις πάνω από το 20%.

Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου μεγαλύτερη του 40%, μία στις δέκα 31%-40% και μία στις πέντε 21%-30%.

Το ποσοστά αυτά είναι αρκετά μεγαλύτερα σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, ενώ έχει μηδενιστεί σχεδόν το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Το ύψος των εκπτώσεων

Το επίπεδο των εκπτώσεων τη χειμερινή περίοδο κυμάνθηκε για τις περισσότερες επιχειρήσεις, σε ποσοστό 42%, μεταξύ 20% και 40%.

Μία στις τέσσερις είχαν εκπτώσεις στα προϊόντα τους άνω του 40%.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ποσοστά έκπτωσης σε κάθε περίοδο των εκπτώσεων ακολουθούν μία παρόμοια λογική τα τελευταία χρόνια.

Η καλύτερη περίοδος

Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 48,3%, δήλωσαν ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν από τις 15/1/2016 έως 31/1/2016, ακολουθεί η περίοδος 1/2/2016 έως 15/2/2016 με ποσοστό 43,31% και τέλος η περίοδος 16/2/2015 έως το τέλος των εκπτώσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι από τις πρώτες φορές όπου το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων δεν υπερισχύει με ένταση με σύγκριση με τις άλλες περιόδους.

«Δεν γνωρίζουμε αν αποτελεί ένα νέο εύρημα στην αλλαγή της συνήθους καταναλωτικής πρακτικής αφού ακόμα δεν γνωρίζουμε αν θα συνεχίσει η ίδια τάση» αναφέρει η ΕΣΕΕ.

Το άνοιγμα των Κυριακών

Και σημειώνει ότι «παρ όλα αυτά κρίνουμε ότι τα δεκαήμερα προσφορών πριν τις εκπτώσεις που πραγματοποιούνται πλέον από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες και η πραγματοποίηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι γεγονός ότι θα επέφεραν αλλαγές στις καταναλωτικές στρατηγικές».

Για τα καταστήματα που άνοιξαν παρατηρείται ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 87%, πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις το 13% δηλώνει ότι επηρέασε θετικά το συνολικό ύψος των πωλήσεων.

Όπως είναι φανερό από τις απαντήσεις της ερώτησης, με ποιον τρόπο καλύπτουν οι επιχειρηματίες την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού, το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση
της απασχόλησης.

Το λειτουργικό κόστος

Μόλις το 3% δηλώνει ότι έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο λόγω του ότι ανοίγει τις Κυριακές. Η πλειονότητα σε ποσοστό 78% έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης και το υπόλοιπο 19% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων.

Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 52% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το ίδιο ποσοστό 42% απάντησε λίγο, ενώ το 6% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Τέλος, η επισκεψιμότητα, σε οχτώ στις δέκα επιχειρήσεις δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τις Κυριακές.

Το 18% των επιχειρηματιών διακρίνει μία μικρή αύξηση, ενώ μόλις το 6% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ την επισκεψιμότητα.