A- A+
ΔΕΗ: Έκπτωση 10% στους συνεπείς επαγγαλματίες - Πίσω το πάγιο σε ιδιώτες
Στην επιβράβευση των συνεπών πελατών της επαγγελματιών με έκπτωση στο ρεύμα, μετά το αντίστοιχο πρόγραμμα για ιδιώτες προχωρά η ΔΕΗ.

Συγκεκριμένα, επαγγελματίες που είναι συνεπείς στην πληρωμή των λογαριασμών τους ή έχουν κάνει διακανονισμό των οφειλών και τον τηρούν θα λαμβάνουν έκπτωση έως 10% στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΔΕΗ.

Οι εκπτώσεις αποφασίστηκαν στο ΔΣ της ΔΕΗ και αφορούν επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ηλεκτροδοτούνται από τα δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης.

Επιστροφή παγίου

Υπενθυμίζεται πως ήδη η ΔΕΗ έχει αποφασίσει επιστροφή του παγίου για τους συνεπείς οικιακούς καταναλωτές, καθώς και εκπτώσεις στα τιμολόγια υψηλής τάσης που αφορούν τη μεγάλη βιομηχανία.

Για ιδιώτες η ΔΕΗ επιστρέφει στους συνεπείς πελάτες, το διπλάσιο της αξίας της πάγιας χρέωσης σε κάθε εκκαθαριστικό λογαριασμό για το έτος 2016.

Συνεπείς θεωρούνται όσοι έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς του έτους 2015.

Πρόγραμμα διακανονισμού

Σημειώνεται ότι όσοι χρωστούν στη ΔΕΗ μπορούν να διακανονίσουν τις οφειλές τους σε δόσεις, βάση των νέων προγραμμάτων που έχουν ανακοινωθεί.

Οι πελάτες μπορούν να απευθυνθούν στα κατά τόπους Καταστήματα. Μετά την 01/07/2015 εξυπηρετούνται και από το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:00 – 16:00).

Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών περιλαμβάνει, ευνοϊκότερους όρους ρύθμισης μακροχρόνιων οφειλών και περισσότερες δόσεις, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ μέσω βιώσιμων διακανονισμών.

- Έως 36 μηνιαίες Δόσεις για Οικιακούς πελάτες, Μικρομεσαίες και Μεγάλες Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αντικειμενική αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών και τήρησης προηγούμενων διακανονισμών

- Δικαίωμα νέου διακανονισμού για όλους τους πελάτες που επιθυμούν να ενταχθούν στις ευνοϊκότερες ρυθμίσεις του νέου προγράμματος

- Πολυάριθμες άτοκες δόσεις για τους Ευάλωτους Πελάτες, όπως δικαιούχους Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, άτομα με αναπηρία, κ.λπ. με βάση τις ανάγκες τους σε ηλεκτρική ενέργεια

- Τη συνέπεια ως «κλειδί» για το μέγιστο αριθμό δόσεων

Ο βαθμός συνέπειας

Ο αριθμός των δόσεων που μπορούν να εγκριθούν για τον κάθε πελάτη, διαφοροποιούνται ανάλογα με το βαθμό συνέπειάς του, την κατηγορία στην οποία ανήκει (πχ Οικιακός, Ευάλωτος, Επαγγελματίας κ.λπ.) και το Μέσο Μηνιαίο Λογαριασμό στις κατηγορίες πελατών, όπου προβλέπεται.

Ο βαθμός «συνέπειας» ορίζεται ως εξής:

1. Συνεπείς πελάτες χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς πελάτες σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενους λογαριασμούς ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Ρευματοκλοπή

Προϋποθέσεις ρύθμισης

Σημειώνεται ότι είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, προκειμένου ο πελάτης να αποφύγει τις προβλεπόμενες συνέπειες ανά Κατηγορία Πελατών (όπως τη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω οφειλής) θα πρέπει να καταβάλει άμεσα τις δόσεις που όφειλε να είχε αποπληρώσει, καθώς και τους τρέχοντες λογαριασμούς που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμοι, ώστε να συνεχίσει να ισχύει ο διακανονισμός για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα.

Εξαιρείται η Κατηγορία των Ευάλωτων Οικιακών Πελατών, για την οποία ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας.

Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες με βαθμό συνέπειας "1” έως και “5” η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού.

Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.