A- A+
Στα 77,3 ευρώ η μέση δαπάνη των νοικοκυριών κάθε εβδομάδα στο σούπερ μάρκετ
Στο ποσό των 77,3 ευρώ ανήλθε το 2014 η μέση εβδομαδιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών στο σουπερμάρκετ, σύμφωνα με έρευνα σε δείγμα 2.000 ατόμων σε όλη τη χώρα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Βάσει των αποτελεσμάτων της, μπορεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη.

Οι προσφορές

Συνολικά η εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ συμπεριλαμβανομένων και των ειδών παντοπωλείου και των λοιπών ειδών εκτιμάται από τους ίδιους τους καταναλωτές για το 2014 στα 77,3 ευρώ.

Οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών / κουπονιών / δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων 11,7% της αξίας των αγορών τους.

Επιπλέον, 1 στους 5 καταναλωτές εκτιμά πως εξοικονομεί πάνω από 20% και 2 στους 5 τουλάχιστον 10%.

Οι επισκέψεις

Όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει:

  • Από 3 έως 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ,
  • 6 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο,
  • 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά
  • 1 φορά ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης, π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο κλπ.

Φυσικά αυτή είναι η μέση τυπική συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν και αρκετά πιο κινητικοί καταναλωτές.

Σούπερ μάρκετ κάθε εβδομάδα

Χαρακτηριστικό είναι ότι το σουπερμάρκετ είναι το σημείο πώλησης το οποίο επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως το 99% των καταναλωτών.

Επιπλέον, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, πάνω από 20%, που μπορεί να επισκέπτεται κατάστημα σούπερ μάρκετ και δύο φορές μέσα στην ίδια ημέρα.

Το σημείο πώλησης τροφίμων με επίσης μεγάλη συχνότητα επίσκεψης, αντίστοιχη με το σούπερ μάρκετ, είναι ο φούρνος, ο οποίος για λόγους που έχουν να κάνουν και με λοιπές ελληνικές διατροφικές συνήθειες, τον επισκέπτεται σχεδόν καθημερινά το κοινό.