A- A+
«Σήκωσαν» 29.000 ευρώ από χρήστη e-banking που την πάτησε με «απατηλό» e-mail
Το ποσό των 29.000 ευρώ έκανε «φτερά» από δύο τραπεζικούς λογαριασμούς επιχειρηματία, που έπεσε θύμα της μεθόδου phishing. Πώς να προστατευτείτε.

Πρόκειται για την κυβερνοεπίθεση, για την οποία έχει κάνει λόγο σε δημοσίευμά του το Moneyonline.gr από την περασμένη εβδομάδα, εφιστώντας την προσοχή των χρηστών του e-banking.

Ο 46χρονος επιχειρηματίας από τα Γιαννιτσά δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το e-mail που δέχθηκε πριν λίγες ημέρες θα του στοίχιζε 29.000 ευρώ.

Πώς στήθηκε η απάτη

Το μήνυμα που έλαβε ο επιχειρηματίας στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, προερχόταν υποτίθεται από την τράπεζά του.

Του ζητούσε την αναβάθμιση και τον συγχρονισμό συσκευών λήψης κωδικών ασφαλείας για τη διενέργεια τραπεζικών συναλλαγών μέσω διαδικτύου (e-banking).

Πράγματι, ο 46χρονος προέβη στο συγχρονισμό των δύο συσκευών λήψης κωδικών που διέθετε, με αποτέλεσμα οι δράστες να υποκλέψουν τους κωδικούς του και να αφαιρέσουν από δύο λογαριασμούς το χρηματικό ποσό των 28.627,83 ευρώ.

Πώς να προστατευτείτε

Σημειώνεται ότι τις τελευταίες μέρες η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είχε προειδοποιήσει για κακόβουλο λογισμικό που αποστέλλεται μέσω μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία χρηστών του Διαδικτύου.

«Aντίδοτο» ενάντια στο phishing είναι οι χρήστες του Ίντερνετ να μην απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία και να μην κάνουν ποτέ «κλικ» στις συνδέσεις (links) που επισυνάπτονται σε αυτά.

Oι αξιόπιστες εταιρείες δεν στέλνουν ποτέ e-mail για να ζητήσουν από τους πελάτες τους να ενημερώσουν ή να επαληθεύσουν προσωπικά στοιχεία, στοιχεία λογαριασμών, πιστωτικών καρτών ή στοιχεία του δικτύου τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω Ιnternet (web banking).

'Οσοι έχουν αμφιβολίες για την αυθεντικότητα ενός τέτοιου μηνύματος ή αν έχουν πέσει θύμα αυτής της απάτης, θα πρέπει να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζά τους όχι σύμφωνα με τις οδηγίες που περιλαμβάνονται στο μήνυμα, αλλά με τον τρόπο που χρησιμοποιούν συνήθως (π.χ. τηλέφωνο ή επίσκεψη σε κατάστημα).