A- A+
Έρευνα Mastercard: Στο παρά 5' ψωνίζουν τα δώρα των εορτών 6 στους 10 Έλληνες
Της τελευταίας στιγμής είναι οι περισσότεροι Έλληνες όταν έχει να κάνει και με την αγορά δώρων για την περίοδο των Χριστουγέννων. Τι δείχνει έρευνα της Mastercard για τις συνήθειες των καταναλωτών.

Η μελέτη ρίχνει φως και στο πόσο νωρίτερα ξεκινάμε τα ψώνια των εορτών.

Παρόλο που το 1/3 των καταναλωτών (32%) ξεκινάει ένα μήνα νωρίτερα, σχεδόν οι μισοί (45%) παραδέχονται ότι ξεκινούν να ψάχνουν για δώρα μόλις μια εβδομάδα νωρίτερα ή την τελευταία στιγμή!

Της τελευταίας στιγμής

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής, (60%) περιμένοντας την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσουν τα εορταστικά ψώνια τους.

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις μια εβδομάδα πριν.

Είναι ενδιαφέρον ότι από αυτούς που είπαν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο (45%), σχεδόν ένας στους τρεις (28%) πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι αγαπημένοι τους άφησαν την αγορά του δώρου για την τελευταία στιγμή.

Tα συμπεράσματα για εμπόρους

Αξιοποιώντας την έρευνα, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το 2015 προτρέποντας τους πελάτες τους να επιλέγουν προσωπικά δώρα και να σκέφτονται προσεκτικά όταν ψωνίζουν, ειδικά την εορταστική περίοδο.

Έτσι θα εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα δεν θα «παρακάμψουν» το κατάστημά τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της επιλογής μετρητών ως δώρο, καθώς η δικαιολογία όσων έλαβαν μετρητά ως δώρο είναι ότι οι αγαπημένοι τους δεν ήξεραν τι να αγοράσουν (45%).

Η πανευρωπαϊκή μελέτη της MasterCard διεξήχθη σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες για να μας δείξει τι μας αρέσει και τι απεχθανόμαστε όσον αφορά στα δώρα – και όταν τα λαμβάνουμε και όταν τα προσφέρουμε.

Το νόημα των εορτών

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%).

Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).

Όταν δεν αφιερώνουμε χρόνο και σκέψη, η ενοχή μας καταβάλλει: ένας στους τέσσερις μετάνιωσε για ένα δώρο που προσέφερε γιατί δεν έβαλε αρκετή σκέψη σ’ αυτό.

Το 45%, σχεδόν οι μισοί, που λένε ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο, έχουν επίσης απογοητευτεί.

Φαίνεται ότι η σκέψη είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνουμε όταν αγοράζουμε ένα δώρο, με σχεδόν όλους μας (97%) να πιστεύουμε ότι το κόστος του δώρου που παίρνουμε από ένα αγαπημένο μας πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.