A- A+
Ποιοι παράγοντες αυξάνουν την αξία ενός ακινήτου - Βαρόμετρο περιοχή και περιβάλλον
Τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται στην Ελλάδα η αξία ενός ακινήτου αναδεικνύει νέα έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδος. Οι πέντε παράγοντες.

Η μελέτη της κεντρικής τράπεζας που παρουσιάστηκε στο 9ο Συνέδριο RED Business Forum, πραγματοποιήθηκε σε διαμερίσματα των νοτίων και των βορείων προαστίων της Αθήνας.

Οι πέντε παράγοντες

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, οι πέντε παράγοντες που κρίνουν σχεδόν σε ποσοστό 70% την αξία ενός ακινήτου είναι οι εξής:

α) Ο συντελεστής δόμησης από τον οποίο εξαρτάται η πυκνότητα των κτιρίων σε μια περιοχή.

β) Οι υποδομές της περιοχής για την καθημερινή εξυπηρέτηση των κατοίκων, όπως η πυκνότητα του συγκοινωνιακού δικτύου, η ύπαρξη σταθμού μετρό κ.λπ.

γ) Η ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή όπως η εγγύτητα στη θάλασσα ή στο βουνό, ο αριθμός και η επιφάνεια στις πλατείες κ.λπ.

δ) Το δομημένο περιβάλλον όπως, για παράδειγμα, η ύπαρξη δημοσίων υπηρεσιών ή πολυκαταστημάτων - αποθηκών κ.λπ. που επιβαρύνουν την περιοχή.

ε) Η πυκνότητα του πληθυσμού.

Η κρίσιμη παράμετρος

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, ο σημαντικότερος παράγοντας που συμβάλλει στην αξία ενός ακινήτου είναι η ποιότητα του δομημένου περιβάλλοντος και κυρίως η γειτνίαση με δάση, αλλά και η ποιότητα των κτιρίων.

Οι συγκεκριμένοι παράγοντες μπορούν να ανεβάσουν την αξία ενός ακινήτου μέχρι και 33% σε σύγκριση με τη μέση τιμή πώλησης κατοικιών.

Κατά 12% μπορεί να ανέβει η αξία ενός ακινήτου από το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον, όπως π.χ. συμβαίνει στις παραθαλάσσιες περιοχές.

Αρνητική επίδραση

Από την άλλη πλευρά αρνητικά στην αξία ενός ακινήτου επιδρά η πυκνότητα δόμησης μιας περιοχής, δηλαδή ο συντελεστής δόμησης.

Αν είναι υψηλότερος κατά μία μονάδα μπορεί να μειώσει την αξία των ακινήτων μέχρι και 10%.

Σύμφωνα με την ανάλυση της ΤτΕ, το συγκεκριμένο κριτήριο επικρατεί της γειτνίασης περιοχών με σταθμούς μετρό κ.λπ.

Υπό αυτό το πρίσμα, αποδεικνύεται πως οι αγοραστές εκτιμούν περισσότερο το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται ένα ακίνητο, παρά την πυκνότητα του δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς.