A- A+
ΙΧ: Σχέδια για μείωση τεκμηρίων και φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%
Ελαφρύνσεις στη φορολογία των ΙΧ αυτοκίνητων περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, περιορίζοντας τεκμήρια και φόρο πολυτελείας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία», με την προωθούμενη αλλαγή αναμένεται μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης και του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και άνω.

Στόχος της μείωσης των τεκμηρίων είναι το ύψος τους να διαμορφώνεται σε πλησιέστερα του πραγματικού κόστους χρήσης των οχημάτων επίπεδα.

Παράδειγμα

Μέσω της περικοπής των τεκμηρίων κατά 30% θα περιοριστεί ισόποδα και ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού.

  • Για παράδειγμα, ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ, με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.

  • Αντίστοιχα, κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
  • Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και πάνω, καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ, ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών, τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.

Κατάργηση φόρου πολυτελείας

Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω.

Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα, ενώ στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.

Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα πέσουν οι τιμές στα ακριβά μοντέλα.