A- A+
Έκλεισε 15 χρόνια ζωής ο Τραπεζικός Μεσολαβητής - Ποιες υπηρεσίες παρέχει δωρεάν
Με συμπλήρωση 15 ετών αδιάκοπης λειτουργίας του θεσμού του Μεσολαβητή Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών συμπίπτει φέτος ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή.

Στο διάστημα αυτό έλαβε συνολικά περισσότερα από 21.000 γραπτά παράπονα και 130.000 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στα γραφεία του, Μασσαλίας 1, 10680 Αθήνα (//www.hobis.gr).

Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες του Μεσολαβητή παρέχονται δωρεάν και οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στο νέο πενταψήφιο τηλέφωνο 10440 (αστική Χρέωση).

Η διαδικασία υποβολής παραπόνων

Η διαδικασία επίλυσης των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ των τραπεζών και των πελατών τους ολοκληρώνεται σε τρία στάδια - βήματα:

ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ

Υποβολή του θέματος στον προϊστάμενο της αρμόδιας για τη συναλλαγή σας υπηρεσίας της τράπεζας ή της επενδυτικής εταιρίας, ο οποίος κανονικά θα σας απαντήσει μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΗΜΑ

Εάν η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική ή δεν λάβετε απάντηση μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μπορείτε να απευθυνθείτε εγγράφως στην Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πελατών της τράπεζας ή στην επενδυτική εταιρία (Χρηματιστηριακές Εταιρίες, Εταιρίες μέλη της Ε.Θ.Ε και Εταιρίες Επενδυτικής Διαμεσολάβησης).

Κανονικά θα σας απαντήσουν εγγράφως σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την υποβολή του θέματος.

ΤΡΙΤΟ ΒΗΜΑ

Στην πλειοψηφία τους, οι διαφορές επιλύονται από την τράπεζα ή την επενδυτική εταιρία.

Παρόλα αυτά, αν η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική ή αν περάσουν δέκα (10) εργάσιμες ημέρες χωρίς απάντηση, μπορείτε να υποβάλετε εγγράφως το θέμα στον Μ.Τ.Ε.Υ. το αργότερο μέσα σε ένα (1) μήνα (από την απάντηση της Υπηρεσίας Πελατών ή από την πάροδο των 10 εργασίμων ημερών χωρίς απάντησή της).

Η εξέταση των παραπόνων

Η διαδικασία υποβολής και εξέτασης των θεμάτων στον Μ.Τ.Ε.Υ. είναι έγγραφη και διεξάγεται στην Ελληνική ή στην Αγγλική γλώσσα.

Γι' αυτό θα πρέπει να αναζητήσετε στην τράπεζα, στην επενδυτική εταιρία ή στο γραφείο του Μ.Τ.Ε.Υ. το "ΕΝΤΥΠΟ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ" προς τον Μεσολαβητή Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών.

Μπορείτε να εκτυπώσετε το έντυπο εδώ

Ο Μ.Τ.Ε.Υ. θα σας ενημερώσει άμεσα ότι παρέλαβε το Έντυπο Παραπόνων σας. Αν κριθεί σκόπιμο θα σας ζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

Επαφή με την τράπεζα

Εφόσον μπορεί να εξετάσει το θέμα, ο Μ.Τ.Ε.Υ. απευθύνεται στην τράπεζα ή την επενδυτική εταιρία για να πληροφορηθεί την άποψή της και με απόλυτη εχεμύθεια και σε εύλογο χρόνο προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:

Αρχικά ο Μ.Τ.Ε.Υ. προτείνει τη φιλική διευθέτηση της διαφοράς επιδιώκοντας να συμβιβάσει τα δύο μέρη. Αν τα μέρη αποδεχθούν την πρότασή του, η διαδικασία ολοκληρώνεται.

Εάν δεν επιτευχθεί συμβιβασμός, ο Μ.Τ.Ε.Υ. διατυπώνει αιτιολογημένη έγγραφη σύσταση προς τα δύο μέρη, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τις αρχές καλής επιχειρηματικής πρακτικής και κάθε σχετικό κώδικα δεοντολογίας, με σκοπό την επίλυση της διαφοράς.

Η σύσταση

Η σύσταση αυτή δεν είναι δεσμευτική και μπορεί κάθε μέρος να τη δεχθεί ή να την απορρίψει εγγράφως.

Αν η σύσταση του Μ.Τ.Ε.Υ. δεν γίνει δεκτή είτε από εσάς είτε από την τράπεζα ή την επενδυτική εταιρία, μπορείτε να επιδιώξετε την ικανοποίησή σας στα Δικαστήρια.

Η μέση διάρκεια της διαδικασίας εξέτασης διαφορών από τον Μ.Τ.Ε.Υ. δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες.