A- A+
Μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων ΙΧ μετά την περικοπή των τελών ταξινόμησης
Στη μείωση των τελών ταξινόμησης για μεταχειρισμένα ΙΧ προχωρά η κυβέρνηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσης με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, γεγονός που θα πιέσει κι άλλο τις τιμές τους.

Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπονται συντελεστές απομείωσης των τελών ταξινόμησης που επιβάλλονται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας στην περίπτωση όπου ένα Ι.Χ έχει ταξινομηθεί πρώτη φορά σε χώρα της ΕΕ.

Οι λεπτομέρειες των συντελεστών απομείωσης θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.

Ο υπολογισμός του τέλους

Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

  • Τιμή χονδρικής

Την τιμή χονδρικής πώλησης του κατασκευαστή, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού.

Για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης, αφού αυτή μειωθεί κατά το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με την ηλικία του και την κατηγορία αμαξώματος (τα ποσοστά θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση).

Η φορολογητέα αξία, μετά την παραπάνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, για σκοπούς εφαρμογής της παρούσας διάταξης, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000).

Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

  • Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκι­νήτου στη χώρα

Και τέλη για σκάδη αναψυχής

Εξάλλου, η ίδια τροπολογία προβλέπει την επιβολή ετήσιου τέλους πλόων στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής από το 2014.

Επιβάλλεται σε όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, τα οποία πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Το τέλος κυμαίνεται από 100 έως 400 για κάθε μέτρο μήκους του σκάφους, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι τελικές διατάξεις είναι ηπιότερες σε σχέση με προηγούμενες αντίστοιχες διατάξεις οι οποίες είχαν κατατεθεί στη Βουλή αλλά είχαν τελικά αποσυρθεί.

Τέλος με άλλες διατάξεις ορίζεται ότι ο καφές ο οποίος είτε σερβίρεται σε κατάστημα, είτε τον παίρνει ο πελάτης στο χέρι, επιβαρύνεται με συντελεστή ΦΠΑ 13%.