A- A+
Σε τρία χρόνια όλες οι κάρτες θα μπορούν να κάνουν ανέπαφες συναλλαγές
Στην αντικατάσταση όλων των καρτών, χρεωστικών και πιστωτικών, με νέες που θα υποστηρίζουν την τεχνολογία των ανέπαφων πληρωμών, θα έχουν προχωρήσει όλες οι τράπεζες έως το 2016.

Αυτήν τη στιγμή την τεχνολογία έχουν εισάγει στην ελληνική αγορά η Visa σε συνεργασία με την Alpha Bank και η Mastercard με την Eurobank.

Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία και εφόσον ο έμπορος διαθέτει το κατάλληλο τερματικό POS μία συναλλαγή ολοκληρώνεται χωρίς η κάρτα να φύγει από τα χέρια του κατόχου της.

Η συναλλαγή ολοκληρώνεται μόλις ακουστεί ο χαρακτηριστικός ήχος «μπιπ». Για συναλλαγές έως 25 ευρώ δεν απαιτείται κωδικός, ενώ για μεγαλύτερες συναλλαγές θα χρειάζεται η υπογραφή του κατόχου του.

Έρευνα για την ανταπόκριση του κοινού

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, από τη MasterCard και τη FOCUS BARI από το Σεπτέμβριο έως και τον Οκτώβριο του 2012, η τεχνολογία MasterCard PayPass, η οποία παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά τον Ιούλιο 2012, κερδίζει σταθερά την προσοχή των καταναλωτών, οι οποίοι δηλώνουν σε ένα σημαντικό ποσοστό (25%), πως η τελευταία θα διευκολύνει τη χρήση πλαστικού χρήματος, προσφέροντάς τους πολλαπλά πλεονεκτήματα (40%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές αναγνωρίζουν ως κυριότερα πλεονέκτημα της τεχνολογίας MasterCard PayPass την αυξημένη ταχύτητα των συναλλαγών (24%), καθώς και το γεγονός πως απαλλάσονται από την ανάγκη να κρατούν μετρητά για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους (21%).

Επιπλέον και όπως αποκαλύπτει η έρευνα, η ευκολία των πληρωμών (17%) καθώς και η μεγαλύτερη ασφάλεια (16%) αποτελούν αξιοσημείωτα οφέλη που οι καταναλωτές απολαμβάνουν, πραγματοποιώντας τις συναλλαγές τους μέσω της τεχνολογίας MasterCard PayPass. Ω

στόσο, παρατηρείται και ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (57%), το οποίο δεν φαίνεται να μπορεί να προσδιορίσει ακόμη τα οφέλη της νέας τεχνολογίας MasterCard PayPass, πιθανότατα επειδή, είτε δεν τη γνωρίζει, είτε δεν έχει εξοικειωθεί με αυτήν.

Διαφορές ανδρών - γυναικών

Αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας αναφορικά με το φύλλο των ερωτηθέντων, παρατηρείται συνολικά, πως το αντρικό κοινό είναι εκείνο που φαίνεται να αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας MasterCard PayPass (46%) σε μεγαλύτερο βαθμό από τις γυναίκες (40%).

Επίσης, ενώ η ταχύτητα των συναλλαγών παραμένει το σημαντικότερο πλεονέκτημα της τεχνολογίας τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες, οι άντρες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός ότι χρησιμοποιώντας τις κάρτες που υποστηρίζουν τη τεχνολογία MasterCard PayPass δε χρειάζεται να κρατούν μετρητά (24%).

Όσον αφορά στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και όπως δείχνει η έρευνα, οι νεότερης ηλικίας ερωτηθέντες (18-34) είναι εκείνοι που πιστεύουν περισσότερο στα οφέλη της τεχνολογίας MasterCard PayPass (51%), αντιλαμβανόμενοι την ενισχυμένη ταχύτητα των συναλλαγών (28%) και την απαλλαγή του άγχους των μετρητών (25%) ως τα κυριότερα πλεονεκτήματά της.

Αξιοσημείωτο επίσης εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός, πως οι πιο ώριμοι σε ηλικία ερωτηθέντες (45-54) εκτιμούν ιδιαίτερα τη δυνατότητα που τους δίνεται να ολοκληρώσουν τις αγορές τους χωρίς μετρητά (23%), ενώ για τους μεγαλύτερους συμμετέχοντες (55-70) οι γρήγορες συναλλαγές συνιστούν το κυριότερο όφελος που απολαμβάνουν (18%).

Στάση προς τη νέα τεχνολογία

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, η νέα τεχνολογία έχει αρχίσει να κερδίζει σταθερά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 αναγνωρίζει την αξία της τεχνολογίας MasterCard PayPass, δηλώνοντας, πως η τελευταία θα διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση και την ολοκλήρωση των συναλλαγών με χρήση ψηφιακού χρήματος.

Αναφορικά με τις διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, οι άνδρες (28%), πιστεύουν πως η τεχνολογία MasterCard PayPass θα διευκολύνει τη χρήση του πλαστικού χρήματος σε μεγαλύτερο βαθμό από τις γυναίκες (23%).

Επιπλέον και όσον αφορά στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, οι πιο θερμοί υποστηρικτές της νέα τεχνολογίας (31%) ανήκουν στο νεότερης ηλικίας κοινό (18-34).

Ενδιαφέροντα στοιχεία επίσης, αποτελούν οι διαφορετικές απόψεις που διατηρούν οι κάτοικοι ανά περιοχή. Συγκεκριμένα και σε σύγκριση με τους κατοίκους της ευρύτερης περιφέρειας, οι καταναλωτές που διαμένουν στην Αττική δείχνουν να συμφωνούν περισσότερο πως η νέα τεχνολογία θα βελτιώσει σημαντικά τη διαδικασία πραγματοποίησης συναλλαγών μέσω καρτών (30%).

Πηγές Ενημέρωσης

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, το ποσοστό των ερωτηθέντων που γνωρίζει ή έχει ακούσει ήδη για τη νέα τεχνολογία διαμορφώνεται στο 15%, εύρυμα απολύτως αναμενόμενο, δεδομένου του σύντομου χρονικού διαστήματος διάθεσης της τεχνολογίας MasterCard PayPass στην Ελληνική αγορά.

Το κοινό αυτό φαίνεται να αποτελείται κυρίως από άνδρες (17%) νεότερης ηλικίας (18-34). Επίσης και όσον αφορά στο επίπεδο ενημέρωσης των καταναλωτών ανά περιοχή, οι κάτοικοι Θεσσαλονίκης δείχνουν να γνωρίζουν τη νέα τεχνολογία σε μεγαλύτερο βαθμό (27%) από την υπόλοιπη περιφέρεια.

Τέλος, η βασικότερη πηγή ενημέρωσης όσων γνωρίζουν τη νέα τεχνολογία είναι το διαδίκτυο (26%), με την τηλεόραση να βρίσκεται στη δεύτερη θέση (25%). Αξιόλογο είναι επίσης και το ποσοστό των καταναλωτών που έχει ενημερωθεί για τη τεχνολογία MasterCard PayPass από γνωστούς ή φίλους (25%).