A- A+
Μέτρα για τη μείωση της τιμής της αμόλυβδης - Τα χρονοδιαγράμματα
Τα μέτρα που θα προωθήσει η κυβέρνηση και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, παρουσίασαν ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζιδάκης και ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαυραγάνης, σημαντική μείωση της τιμής της βενζίνης μπορεί να επιτευχθεί με την υποχώρηση των φόρων στα καύσιμα, εφόσον υπάρξει αποτέλεσμα μέσω των δράσεων πάταξης του λαθρεμπορίου.

Οι παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων που παρουσιάστηκαν από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Ενέργειας περιλαμβάνουν δράσεις σε 4 άξονες:

- Αντιμετώπιση λαθρεμπορίου
- Ενίσχυση του ανταγωνισμού
- Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας
- Προστασία των καταναλωτών

Ειδικότερα, τα μέτρα που προωθούνται από την κυβέρνηση με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, όπως τονίστηκε από τον κ. Χατζηδάκη, περιλαμβάνουν:

α) Για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου

- Εγκατάσταση συστημάτων εισροών - εκροών σε όλα τα σταδία της διακίνησης

- Ιχνηθέτηση καυσίμων με νέα σύγχρονη μοριακή τεχνολογία

- Προκήρυξη διαδικασιών για προδιαγραφές και ενδιαφερόμενους το α’ τρίμηνο του 2013

- Τοποθέτησης GPS σε όλα τα βυτιοφόρα. Στόχος η ΚΥΑ να εκδοθεί έως τα μέσα Νοεμβρίου.

β) Για την απελευθέρωση της αγοράς και την ενίσχυση του ανταγωνισμού:

-Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα εκδοθούν όλες οι αποφάσεις για την άρση των εμποδίων και των δεσμεύσεων που περιόριζαν την μεταφορά πετρελαιοειδών με βυτιοφόρα.

Συγκεκριμένα, τα ανεξάρτητα πρατήρια θα μπορούν να χρησιμοποιούν μισθωμένα η ιδιόκτητα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας

- Για τα ΑΠ επίσης, καταργείται η προϋπόθεση να διαθέτουν ιδιόκτητο βυτιοφόρο για να μισθώνουν ΔΧ βυτιοφόρα

-Τα βυτιοφόρα ανεξαρτήτων τονάζ, με εμπορικό σήμα του μεταφορέα ή του ΑΠ αποκτούν πρόσβαση στα διυλιστήρια και στις εγκαταστάσεις εταιρειών εμπορίας

- Αίρονται οι περιορισμοί στο πλήθος και το τονάζ των βυτιοφόρων που επιτρέπεται να διαθέτουν τα πρατήρια με σήμα εταιρειών, όπως επίσης τα ΑΠ να χρησιμοποιούν ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα για να εφοδιάζονται με καύσιμα από τις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας.

-Επίσης εισάγονται κανόνες διαφάνειας στην τιμολόγηση των καυσίμων (αναλυτικός προσδιορισμός στοιχείων κόστους διυλιστηρίων, διαφάνεια στις συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας εταιρειών και πρατηριούχων σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού).

γ) Σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας, όπως ανέφερε ο αρμόδιος υφυπουργός ΠΕΚΑ Α. Παπαγεωργίου:

- Έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση και προωθείται το νομοσχέδιο για την ίδρυση του ειδικού φορέα τήρησης αποθεμάτων, ο οποίος θα ολοκληρωθεί πιθανόν μέσα στο 2013 , ενώ επίσης

- Καταργείται και η βενζίνη LRP (η παλιά Super).

- Τέλος, για την προστασία του καταναλωτή και την αντιμετώπιση των ελλιπών παραδόσεων καυσίμων συμπληρώθηκαν τα κενά της νομοθεσίας και πιστοποιήθηκε το κρυφό όχημα του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο πραγματοποιεί μυστικούς ελέγχους σε πρατήρια.

- Επίσης θα ενταθούν οι έλεγχοι για τις παραδόσεις πετρελαίου θέρμανσης.