A- A+
Πιστωτικές κάρτες κόντρα στην κρίση: 6 στους 10 τις χρησιμοποιούν για κεφάλαιο κίνησης
Τις δυνατότητες άτοκων δόσεων και των 40 ημερών περιθώριο για την εξόφληση των αγορών τους χρησιμοποιούν 6 στους 10 κατόχους πιστωτικών καρτών, με στόχο να οργανώσουν καλύτερα τα έξοδά τους.

Βρείτε την πιστωτική κάρτα που σας ταιριάζει
Τούτο προκύπτει από τα αποτελέσμα της έρευνας MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από τη MasterCard και τη Focus Bari από το Μάρτιο του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2012.

Οι τράπεζες έχουν δημιουργήσει ειδικά προγράμματα επιβράβευσης, τα οποία προσαρμόζονται ανάλογα με την εποχή του χρόνου.

Αυτήν την περίοδο ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα προγράμματα άτοκων δόσεων για την πληρωμή του φόρου εισοδήματος, αλλά και οι νέες προσφορές για την απόκτηση προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με τα σχολικά είδη, αλλά και γενικότερα τις ανάγκες που προκύπτουν στις αρχές του φθινοπώρου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Mastercard, οι Έλληνες καταναλωτές αξιοποιούν τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά (πλεονεκτήματα) των πιστωτικών καρτών, όπως οι άτοκες δόσεις (38%), αλλά και οι 40 μέρες περιθώριο αποπληρωμής των αγορών (21%), για να μπορέσουν να οργανώσουν πιο αποτελεσματικά την εξόφληση των αγορών τους.

Επιπλέον και όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι πιστωτικές κάρτες παρέχουν στους κατόχους ένα συναίσθημα σιγουριάς, καθώς αν προκύψει κάποια έκτακτη οικονομική ανάγκη, γνωρίζουν πως μπορούν να την καλύψουν μέσω της κάρτας τους (20%).

Αγορές μεγάλης αξίας

Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν, ακόμη, πως νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια κρατώντας την πιστωτική τους κάρτα αντί μετρητών (17%), ενώ αναγνωρίζουν ως ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα των πιστωτικών καρτών, τη δυνατότητα που τους προσφέρεται να πραγματοποιήσουν μεγάλης αξίας αγορές, όταν δεν διαθέτουν το ανάλογο ποσό μετρητών (14%).

Τέλος, στα οφέλη χρήσης πιστωτικών καρτών συμπεριλαμβάνονται η ταχύτητα των συναλλαγών (8%), αλλά και τα επιπλέον προνόμια που μπορούν να απολαύσουν οι καταναλωτές (8%).

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σχεδόν 45% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τις πιστωτικές τους κάρτες για αγορές μεγάλης αξίας, τις οποίες πραγματοποιούν συνήθως 2 με 3 φορές το χρόνο.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό ποσοστό των κατόχων (29%) επιλέγουν την πιστωτική τους κάρτα τουλάχιστον 2 φορές το μήνα, για να πραγματοποιήσουν αγορές που δεν έχουν προγραμματίσει.

Καθημερινές συναλλαγές

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός, πως για σχεδόν 10% των κατόχων, η πιστωτική κάρτα αποτελεί μέσο πληρωμής των τακτικών αγορών τους όπως βενζίνη, σουπερ μάρκετ κ.α.

Γενικότερα, οι άνδρες φαίνεται να χρησιμοποιούν πιο συχνά τις πιστωτικές τους κάρτες σε σύγκριση με τις γυναίκες, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών (17%) επιλέγουν την κάρτα τους για τακτικές αγορές από 3 έως και πάνω από 5 φορές την εβδομάδα, ενώ η αντίστοιχη μερίδα των γυναικών που επιδεικνύει ανάλογη αγοραστική συμπεριφορά δεν ξεπερνά το 13%.

Επίσης, το ανδρικό κοινό που δηλώνει ότι κάνει χρήση της πιστωτικής τους κάρτας έως και 2 φορές το μήνα εκπροσωπείται με ένα 32%, ενώ το αντίστοιχο γυναικείο με μόλις 25%.

Αναφορικά, τέλος, με τις ηλικιακές ομάδες, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία κάτοχοι (45-70) πληρώνουν για τις αγορές τους με πιστωτική κάρτα πολύ πιο συχνά από τους πιο νέους καταναλωτές (18-44), καθώς σχεδόν 5 στους 10 κατόχους της ηλικιακής αυτής ομάδας χρησιμοποιούν την κάρτα τους κάθε μήνα.

Τι ψωνίζουν

Η πλειοψηφία των Ελλήνων κατόχων χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα τους για να αγοράσουν είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (43%).

Πολύ δημοφιλή, όμως, φαίνεται να είναι και τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είδη (37%), αλλά και τα προϊόντα των super market (32%).

Ακολουθούν είδη και υπηρεσίες ταξιδιού όπως αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και πακέτα διακοπών (28%), ενώσημαντική θέση στη λίστα με τα προϊόντα που αγοράζουν πιο συχνά οι Έλληνες καταναλωτές με την πιστωτική τους κάρτα κατέχουν τα είδη σπιτιού και διακόσμησης (23%) και η βενζίνη (15%).