A- A+
«Ξεμπλόκαραν» 1,44 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων μέσω ΕΤΕπ
Ρευστότητα συνολικού ύψους 1,44 δισ. ευρώ θα «πέσει» στην ελληνική αγορά έως και το 2015, αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο, μετά από συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Όλο το χρονοδιάγραμμα.

Με βάση τη συμφωνία που επιτεύχθηκε, η ΕΤΕπ θα διοχετεύσει 1,44 δισ. ευρώ για τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αλλά και για χρηματοδότηση έργων υποδομής.

Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν μετά τη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ με τους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης κ.κ. Γιάννη Στουρνάρα και Κωστή Χατζηδάκη αντίστοιχα.

Παράλληλα, υπήρξε και πολιτική συμφωνία για την υποστήριξη της ΕΤΕπ στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, στην υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), στη χρηματοδότηση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και στην προώθηση έργων σε κρίσιμους τομείς όπως η ενέργεια και η διαχείριση αποβλήτων.

Το χρονοδιάγραμμα δράσης

Στη συνάντηση επιλύθηκαν όλες οι εκκρεμότητες που εμπόδιζαν τους τελευταίους μήνες την παροχή ρευστότητας από την ΕΤΕπ.

Συγκεκριμένα:

1. Συμφωνήθηκαν οι όροι για την παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την χρηματοδότηση ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω τραπεζών.

2. Ενεργοποιείται η συμφωνία για τη δημιουργία του Ταμείου Εγγύησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που είχε υπογραφεί το Μάρτιο και υλοποιείται τώρα, προβλέπει ότι η ΕΤΕπ θα χορηγήσει ως το τέλος του 2015 συνολικά 1,44 δισ. ευρώ, με το εξής χρονοδιάγραμμα:

- 600 εκατ. ευρώ ως τον Ιανουάριο του 2013, δηλαδή το επόμενο εξάμηνο.

- 1 δισ. ευρώ ως το Δεκέμβριο του 2013 και

- 1,44 δισ. ως το τέλος του 2015.

Το Ταμείο Εγγύησης θα χρηματοδοτηθεί με πόρους του ΕΣΠΑ ύψους 500 εκατ. ευρώ και με κεφάλαια από την ΕΤΕπ με μόχλευση 1:2.

3. Συμφωνήθηκε η δημιουργία Ταμείου Επιμερισμού Κινδύνου για Έργα Υποδομών και Παραγωγικών Επενδύσεων, με εγγύηση πόρων του ΕΣΠΑ και μόχλευση από την ΕΤΕπ καθώς και η παροχή στήριξης της ΕΤΕπ στην ολοκλήρωση των Αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Η ρήτρα δραχμής

Όπως δήλωσαν οι δύο υπουργοί αλλά και ο κ. Χόιερ, ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που υπήρχαν στο τεχνικό κομμάτι της διαπραγμάτευσης.

Με τη σειρά του ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Πλούταρχος Σακελλάρης υπογράμμισε πως «ρήτρα δραχμής δεν υπήρξε ποτέ».

Ο κ. Στουρνάρας εξήγησε πως «ξεκαθαρίστηκε σήμερα σε ό,τι αφορά στη ρήτρα ότι οι πληρωμές θα γίνουν σε ευρώ, σημειώνεται ότι δεν υπήρχε θέμα αναφοράς σε δραχμή, αλλά δεν ήταν και ξεκάθαρο αυτό το σημείο».