A- A+
Mastercard: Στροφή στις χρεωστικές κάρτες αντί μετρητών από τους Έλληνες καταναλωτές
Έξι στους δέκα καταναλωτές έχουν αυξήσει τη χρήση της χρεωστικής τους κάρτας για αγορές σε καταστήματα αντί να πληρώνουν με μετρητά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Mastercard.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του οργανισμού, η δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές εύκολα και με ασφάλεια χωρίς να κρατούν μετρητά στα χέρια τους, αποτελεί για τους Έλληνες καταναλωτές το βασικότερο πλεονέκτημα της χρεωστικής κάρτας, σύμφωνα με τη 12η έρευνα MasterCard Barometer.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, από τη MasterCard και τη Focus Bari από το Νοέμβριο του 2011 έως και το Μάρτιο του 2012, σχεδόν 6 στους 10 κατόχους χρεωστικής κάρτας την επιλέγουν συχνότερα για τις αγορές τους στα καταστήματα σε σχέση με τα μετρητά.

Αγορές σε καταστήματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν τη χρεωστική τους κάρτα για αγορές στα καταστήματα είναι το γεγονός πως δεν χρειάζεται να κρατούν μεγάλο ποσό μετρητών πάνω τους (70%).

Οι αγορές με χρήση χρεωστικής κάρτας θεωρούνται επίσης πιο εύκολες (28%) και πιο ασφαλείς (28%) από εκείνες που πραγματοποιούνται με μετρητά.

Στα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα που τους προσφέρονται, οι καταναλωτές τοποθετούν επίσηςτην ταχύτητα των συναλλαγών (27%) αλλά και τη δυνατότητα ελέγχου των εξόδων (15%).

Όσοι χρησιμοποιούν τη χρεωστική τους κάρτα για να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί τα προνόμια που τους παρέχονται, καθώς σύμφωνα με την έρευνα σχεδόν το 60% επιλέγει χρεωστική αντί για μετρητά, αν όχι κάθε εβδομάδα, τουλάχιστον μία φορά στις 10- 15 μέρες.

Τρόποι χρήσης της χρεωστικής κάρτας

Ένα 25% των καταναλωτών τη χρησιμοποιεί τουλάχιστον 1-2 φορές το μήνα (24%).

Παρ’ όλα αυτά, οι Έλληνες καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97%) εξακολουθούν να θεωρούν πως ο κύριος τρόπος χρήσης της χρεωστικής κάρτας αφορά στην ανάληψη μετρητών από τα ATM, με ένα 13% των καταναλωτών να την προτιμά για αγορές σε καταστήματα ή στο διαδίκτυο.

Όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, η έρευνα έδειξε ότι, ενώ και τα δύο φύλλα χρησιμοποιούν τη χρεωστική τους κάρτα κατά βάση για ανάληψη μετρητών από τα ATM, οι άντρες είναι εκείνοι που φαίνεται να είναι λίγο πιο εξοικειωμένοι με τις αγορές στο διαδίκτυο (8%).

Επιπλέον, τα άτομα νεότερης ηλικίας (18-34) δηλώνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό (11%) ότι επιλέγουν τη χρεωστική τους κάρτα για online αγορές, γεγονός που μπορεί ίσως να εξηγηθεί από την ευρύτερη και πιο διαδεδομένη χρήση του διαδικτύου από το νεανικό κοινό.

Η χρήση των πιστωτικών καρτών

Στον αντίποδα, η πιστωτική κάρτα παραμένει συνυφασμένη με τις αγορές στα καταστήματα, με 7 στους 10 ερωτηθέντες να δηλώνουν πως αυτός είναι ο συνηθέστερος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούν την πιστωτική τους.

Η ανάληψη μετρητών από τα ΑΤΜ (22%) αλλά και οι διαδικτυακές αγορές (19%) αποτελούν, επίσης, βασικούς τρόπους χρήσης της πιστωτικής κάρτας, ενώ ακολουθούν οι εξοφλήσεις λογαριασμών (14%) αλλά και οι αγορές στο εξωτερικό (7%).

Αναλύοντας τις διαφορετικές αγοραστικές συμπεριφορές των δύο φύλων, τα στοιχεία της έρευνα δείχνουν πως οι γυναίκες είναι κυρίως εκείνες που κάνουν πιο συστηματική χρήση της πιστωτική κάρτας στα καταστήματα (83%), ενώ οι άντρες φαίνεται να επιλέγουν την πιστωτική τους κάρτα αρκετές φορές για ανάληψη μετρητών (27%), αλλά και για αγορές στο διαδίκτυο (24%).

Επίσης, η χρήση της πιστωτικής κάρτας για αγορές από καταστήματα παρουσιάζεται πιο διαδεδομένη στις μεγαλύτερες ηλικίες 45-54 (75%) και 55-70 (73%), ενώ τα άτομα που ανήκουν στις νεότερες ηλικιακές ομάδες 18-34 (27%) και 35-44 (27%) φαίνεται να προτιμούν την πιστωτική τους για αγορές στο διαδίκτυο.

Μία φορά το μήνα

Σχεδόν το 50% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει πως χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα τουλάχιστον 1 φορά το μήνα, με ένα 23% να την επιλέγει 1 φορά στις 15 μέρες.

Πιο συχνοί χρήστες φαίνεται να είναι οι άντρες (26%), ενώ η συχνότητα χρήσης δείχνει να αυξάνεται ανάλογα με την ηλικία με τους μεγαλύτερους καταναλωτές (55-70) να τη χρησιμοποιούν σε υψηλότερο ποσοστό έναντι των υπολοίπων (14%) σε εβδομαδιαία βάση.

Εξετάζοντας επίσης, τη συχνότητα σε συνδυασμό με τον τρόπο χρήσης, τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως οι καταναλωτές που κάνουν πιο συχνή χρήση της κάρτας, συνηθίζουν να την προτιμούν περισσότερο για αγορές στο διαδίκτυο (28%), αλλά και για εξόφληση λογαριασμών (25%).