A- A+
Κερδίζουν έδαφος οι χρεωστικές κάρτες – Αύξηση της χρήσης κατά 19% το 2011 – Πώς κερδίζουν οι χρήστες
Σημαντική ενίσχυση καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στη χρήση των χρεωστικών καρτών, λόγω των προγραμμάτων επιβράβευσης, αλλά και της εξοικείωσης με το «πλαστικό χρήμα».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Visa, το 2011 πραγματοποιήθηκαν 13,8 εκατομμύρια συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 19,18% σε σχέση με το 2010, ενώ η δαπάνη με χρεωστικές κάρτες στα σημεία πώλησης αυξήθηκε επίσης κατά 7,08% φτάνοντας τα 920 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τα πλεονεκτήματα της χρήσης των χρεωστικών καρτών σε σχέση με τα μετρητά, και αντιλαμβάνονται σαφώς τη διαφοροποίηση μεταξύ χρεωστικής και πιστωτικής κάρτας.

Προγράμματα επιβράβευσης

Πολύ σημαντικό για την εξάπλωση της χρήσης των χρεωστικών καρτών είναι το γεγονός ότι συμμετέχουν σε συγκεκριμένες τράπεζες στα προγράμματα επιβράβευσης που ισχύουν για τις πιστωτικές κάρτες.

Έτσι, κάποιος μπορεί όχι μόνο να πραγματοποιήσει εύκολα και γρήγορα τις αγορές του χωρίς το βραχνά των μετρητών, αλλά και να πετύχει σημαντικές εκπτώσεις σε επιλεγμένα καταστήματα και επιχειρήσεις.

Η Alpha Bank και η Eurobank έχουν ήδη συνδέσει τις χρεωστικές κάρτες που συνοδεύουν όλους τους καταθετικούς τους λογαριασμούς με τα προγράμματα επιβράβευσης «Bonus» και «Επιστρέφω» αντίστοιχα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να πετύχουν σημαντικές εκπτώσεις σε χιλιάδες επιχειρήσεις και καταστήματα.

Μείωση παραοικονομίας

Σύμφωνα με τη Visa, οι πληρωμές με χρεωστικές τις κάρτες αποτελούν τον πλέον άμεσο, εύκολο, ασφαλή, και σύγχρονο τρόπο ηλεκτρονικών πληρωμών καθώς απλοποιούν τις καθημερινές συναλλαγές σε supermarket, βενζινάδικα, εστιατόρια, πολυκαταστήματα, παρέχοντας άμεση πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό των κατόχων.

Η ευρύτερη αποδοχή των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους εμπόρους με παροχή κινήτρων για χρήση στα σημεία πώλησης και η αποφυγή της χρήσης μετρητών αναμένεται να αυξήσουν τη διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, οι οποίες, εκτός από τα οφέλη που προσφέρουν στους καταναλωτές, μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά και στην οικονομία της χώρας.

Έχει αποδειχτεί από σχετικές έρευνες ότι μία αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας κατά 10% μπορεί να επιφέρει μείωση της παραοικονομίας κατά 5%.