A- A+
Στα μίνι - μάρκετ το 43% του τζίρου των τροφίμων - Το όφελος πληρώνοντας με κάρτα
Στο 43% ανέρχεται ο τζίρος των παντοπωλείων επί της συνολικής αγοράς τροφίμων, με τα μερίδια αγοράς των σούπερ μάρκετ να υποχωρούν ελαφρά τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης του ΙΕΛΚΑ, η δαπάνη ανά νοικοκυριό σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2018 στα 366,67 ευρώ αυξημένη κατά 0,86%.

Οι εκτός σούπερ μάρκετ αγορές

Την ίδια περίοδο, η συνολική δαπάνη σε είδη παντοπωλείου στη χώρα έμεινε σχεδόν αμετάβλητη με ελάχιστη μεταβολή κατά 0,10% στα 17,81 δισ. ευρώ λόγω της μείωσης που παρουσίασε ο αριθμός των νοικοκυριών.

Με δεδομένο ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ πραγματοποιούν πωλήσεις συνολικά περί τα 10 δισ. ευρώ, πρακτικά αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το 43% της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων πραγματοποιείται εκτός αλυσίδων σουπερμάρκετ (καθώς οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν και είδη εκτός των ειδών παντοπωλείου).

Το 57% είναι από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη, όπου το επίπεδο του μεριδίου αγοράς των αλυσίδων σουπερμάρκετ κυμαίνεται στο 70-80% της συνολικής αγοράς.

Το όφελος με την κάρτα σας

Πλέον, η αποδοχή καρτών πληρωμών και στα ψιλικατζίδικα ή μίνι μάρκετ είναι υποχρεωτική, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν έξτρα όφελος στις συναλλαγές τους.

Αυτό προκύπτει από τα προγράμματα επιβράβευσης καρτών που συνοδεύουν τις κάρτες πληρωμών όλων των τραπεζών, είτε πρόκειται για πιστωτικές ή για χρεωστικές κάρτες.

Επειδή τα ψιλικατζίδικα δεν είναι συνεργάτες των τραπεζών, προκύπτει όφελος όταν το πρόγραμμα επιβράβευσης ανταμείβει και τις συναλλαγές σε μη συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο κάτοχος της κάρτας κερδίζει πόντους που μπορεί να εξαργυρώσει σε επόμενες αγορές.

Στον ακόλουθο πίνακα φαίνεται το όφελος ανά 100 ευρώ αγορών σε παντοπωλεία, ανά πρόγραμμα επιβράβευσης: