A- A+
Πανάκριβο γίνεται το Phone Banking για πληρωμές λογαριασμών - Έως 5 φορές πάνω οι προμήθειες
Ακριβότερη καθίσταται η υπηρεσία εξυπηρέτησης μέσω τηλεφώνου (Phone Banking) από τις τράπεζες για πληρωμή λογαριασμών τρίτων.

Πρόκειται για μία εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με το μισθολογικό κόστος που συνεπάγεται για τις τράπεζες η λειτουργία τηλεφωνικών κέντρων για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Πενταπλάσιο κόστος

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη δύο τράπεζες προχώρησαν σε αύξηση των χρεώσεων σε όσους κάνουν συγκεκριμένες συναλλαγές από το τηλέφωνο, για να καλυφθεί μέρος του παραπάνω κόστους.

Έτσι, μία πληρωμή μέσω τηλεφώνου μπορεί να κοστίζει έως και 5 φορές πάνω σε σχέση με το αν εκτελούνταν μέσω υπολογιστή ή κινητής συσκευής (mobile banking).

Αντίθετα, στο e-banking διατηρούνται οι ελκυστικές ή μηδενικές προμήθειες, ανάλογα με τον τύπο της συναλλαγής, αποτελώντας μία σαφώς φθηνότερη εναλλακτική επιλογή.

Δεν λείπουν βέβαια και σε αυτήν την περίπτωση ανατιμολογήσεις, ωστόσο οι αυξήσεις είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με το Phone Banking.

Οι νέες χρεώσεις

Πρόκειται για επιλογή των τραπεζικών διοικήσεων με στόχο να στρέψουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Ήδη η Τράπεζα Πειραιώς από τις 10/09/19 προχώρησε στην αύξηση της χρέωση για όσες πληρωμές υπόκεινται σε προμήθεια από:

  • 0,50 σε 0,60 ευρώ για το κανάλι web/mobile banking
  • 0,50 σε 2,50 ευρώ για το κανάλι phone banking

Ενώ η Eurobank, με βάση το δημοσιευμένο τιμολόγιο της 13/9/2019, χρεώνει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αυξημένη προμήθεια, έως και 60% αυξημένη σε σύγκριση με το e-banking.

Από την άλλη πλευρά, σε Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις προμήθειες μεταξύ e-banking και phone banking.

Για το λόγο αυτό, προκειμένου να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως ρωτήστε για τα κόστη πριν κάνετε οποιαδήποτε συναλλαγή.