A- A+
Με κάρτα πλήρωσαν τα ψώνια στις γιορτές οι πελάτες στο 70% των επιχειρήσεων
Πρώτη επιλογή έχει καταστεί η κάρτα ως μέσο πληρωμής στα εμπορικά καταστήματα, κάτι που επιβεβαιώθηκε και την περίοδο των εορτών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, στο 37,80% των επιχειρήσεων οι πελάτες τους χρησιμοποίησαν κυρίως πλαστικά χρήμα.

Ενώ το 36,20% των ερωτηθέντων απάντησε ότι χρησιμοποίησαν τόσο μετρητά όσο και κάρτες για τις αγορές τους.

Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσοστό κοντά στο 75% των εμπόρων δέχεται ένα μεγάλο όγκο πληρωμών με πιστωτικές κάρτες.

Στον αντίποδα, οι επιχειρήσεις που απάντησαν ότι οι πληρωμές που δέχθηκαν έγιναν κατά βάση με μετρητά, περιορίζεται στο 23,90%.

Πώς κινήθηκε η αγορά

Κατά τα άλλα, με βάση την ίδια έρευνα, χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις 51% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%).

Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.

Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Με άλλα λόγια θα λέγαμε ότι περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Οπωσδήποτε, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.

Καλύτερο το φίνις της περιόδου

Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών.

Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Καλύτερα ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).

Τέλος, σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι.