Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, οι καταναλωτές/τριες ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων, καθώς το 30% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday (έναντι 24% το 2016).
Από πού ψώνισαν
Από αυτούς, το 21% αγόρασε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο.
Πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με χρεωστικές κάρτες (42%), με μετρητά (41%) αλλά και πιστωτικές κάρτες (25,4%).
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, και ένδυση/υπόδησης ενώ οι καταναλωτές/τριες ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (31,3%) έως 50 ευρώ, ένα 28,4% ξόδεψε 51-100 ευρώ ενώ μόνο ένα 7,5% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ.
Τα ποσοστά των εκπτώσεων
Όσον αφορά το ποσοστό των εκπτώσεων, το 44% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης του 30%-40% και το 33,5% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω της αρχικής τιμής των προϊόντων.
Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (74%), τα είδη ένδυσης/υπόδησης (20%), τα καλλυντικά (16%) και ο οικιακός εξοπλισμός (16%).
Τέλος, στην ερώτηση «αν αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος/α αγορές την ημέρα Black Friday”, το 28% πιστεύει ότι αξίζει, το 40% δεν εξέφρασε άποψη ενώ το 31,5% είναι αρνητικό και θεωρεί ότι δεν αξίζει.
Υπέρ της Black Friday
Όσον αφορά τις μελλοντικές προθέσεις των καταναλωτών/τριών,, το 48% δήλωσε δεν σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την επόμενη χρονιά που θα πραγματοποιηθεί η Black Friday στην Ελλάδα, το 36% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει, ενώ το 16% δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές.
Στην εάν θα συστήνανε τη Black Friday σε συγγενείς/γνωστούς/φίλους για πραγματοποίηση αγορών, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι ίσως/σίγουρα θα το έκανε, ενώ το 24% δήλωσε ότι σίγουρα δεν θα πρότεινε κάτι τέτοιο.
Σχετικά με τον τρόπο πληροφόρησης για την εφαρμογή του Black Friday στην Ελλάδα, το 57,6% των ερωτηθέντων ενημερώθηκαν μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ως δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση (26,8%).
Για το 15,6% του δείγματος οι πηγές πληροφόρησης ήταν τα κοινωνικά δίκτυα σε συνδυασμό με τις διαφημίσεις στην τηλεόραση ή τις βιτρίνες των καταστημάτων ή τους γνωστούς/φίλους.
Επίσης, το 4,4% του δείγματος δήλωσε ότι δεν γνώριζε απολύτως ή σχεδόν καθόλου τη συγκεκριμένη πρακτική ενώ το 55% θεωρεί ότι γνωρίζει καλά έως πολύ καλά την Black Friday.