A- A+
Αυξήθηκαν τα περιστατικά απάτης σε ATM το 2017 - «Σήκωσαν» 320.000 ευρώ
Αυξήθηκαν τα περιστατικά απάτης σε συναλλαγές σε ATM το 2017, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, παρέμειναν ωστόσο σε χαμηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, ο αριθμός συναλλαγών που αφορούσε περιστατικά απάτης ανήλθε σε 2,3 χιλ. συναλλαγές και η αντίστοιχη αξία ανήλθε σε 320 χιλ ευρώ.

Παρατηρείται ότι οι περισσότερες συναλλαγές απάτης που διενεργήθηκαν σε ATM αφορούσαν τις περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής κάρτας.

Στις online συναλλαγές το πρόβλημα

Tο 2017, παρά την αύξηση του αριθμού και της αξίας των συναλλαγών σε POS ως ποσοστό επί του συνόλου του αριθμού και της αξίας των συναλλαγών, τα περιστατικά απάτης διατηρήθηκαν σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης έντασης της απάτης που αφορά την αναλογία του αριθμού των περιστατικών απάτης και της αντίστοιχης αξίας τους προς τον αριθμό και την αξία των συναλλαγών με κάρτες, παρέμεινε σταθερός στο 0,01%, ήτοι 1 ευρώ αξίας απάτης ανά 9,5 χιλ. ευρώ αξία συναλλαγών.

Στα περιστατικά απάτης, ο δείκτης κυμάνθηκε στο επίπεδο του 0,01% όπως τα προηγούμενα έτη, αναλογώντας σε μία συναλλαγή απάτης ανά 7,5 χιλ. συναλλαγές.

Εξετάζοντας λεπτομερέστερα την απάτη ανά τύπο συναλλαγής με κάρτες πληρωμών, προκύπτει πως τα περισσότερα περιστατικά απάτης εξακολουθούν να εκδηλώνονται στις εξ αποστάσεως (card not present) συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή ταχυδρομείου/τηλεφώνου.

Διαδικτυακές απάτες

Τα περιστατικά αφορούσαν κυρίως διαδικτυακές συναλλαγές αγορών προϊόντων σε εμπόρους του εξωτερικού με κάρτες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα, όπως συνέβαινε και κατά τα προηγούμενα έτη.

Η υλοποίηση του διεθνούς τεχνικού προτύπου 3D Secure στην ελληνική αγορά από τους φορείς παροχής υπηρεσιών πληρωμών έχει συμβάλει σημαντικά στη διατήρηση της απάτης στο διαδίκτυο στις εγχώριες συναλλαγές σε χαμηλό επίπεδο.

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα επίπεδα απάτης εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα χαμηλά, παρά την σημαντική αύξηση της διενέργειας συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.

Οι φορείς παροχής υπηρεσιών υιοθετούν ισχυρούς και σύγχρονους μηχανισμούς ασφαλείας με σκοπό τον αποτελεσματικότερο έλεγχο και την αποτροπή της απάτης.