A- A+
Μπλόκο στα ΙΧ με "γυρισμένα" χλμ από τα ΚΤΕΟ - Βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας
Εκτός κυκλοφορίας θα τίθενται από τον ερχόμενο Μάρτιο όσα ΙΧ έχουν "γυρισμένα" τα χιλιόμετρά τους, μετά από έλεγχο στα ΚΤΕΟ.

Από τον Μάρτιο του 2018, θα ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή οδηγία 45/2014 και όσα οχήματα εμφανίζουν ανακολουθία στον μετρητή χιλιομέτρων, θα κόβονται και δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους.

Νέοι μηχανισμοί ελέγχου

Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, για να βγει στους ελληνικούς δρόμους ένα εισαγόμενο ΙΧ θα πρέπει να περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ στη χώρα μας, για να διαπιστωθεί εάν τα χιλιόμετρα είναι «πειραγμένα».

Η ανακολουθία του χιλιομετρητή θα αποτελεί σοβαρή έλλειψη και ο τεχνικός έλεγχος θα απορρίπτεται, με αποτέλεσμα την απαγόρευση της κυκλοφορίας όσων οχημάτων διαπιστώνεται ανακολουθία των χιλιομετρικών ενδείξεων

Επίσης, θα χρειάζονται βεβαιώσεις της Εθνικής Αρχής που εκδίδει τις ξένες άδειες κυκλοφορίας, η οποία θα περιλαμβάνει:

  • Την έγκριση τύπου του οχήματος στη χώρα που ταξινομήθηκε
  • Τα στοιχεία κυβισμού, εκπομπών διοξειδίου και οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που καλύπτει το όχημα
  • Την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης
  • Τον προηγούμενο ιδιοκτήτη

Απαραίτητα έγγραφα

Επίσης στα έγγραφα που θα συνοδεύουν τα μεταχειρισμένα προβλέπεται η βεβαίωση του επίσημου αντιπρόσωπου του εθνικού διανομέα στη χώρα μας ή του κατασκευαστικού οίκου για το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα, πότε και με ποια διανυθέντα χιλιόμετρα και ποια στοιχεία τυχόν εκκρεμούν.

Προβλέπεται επίσης τρίτη βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης, η οποία περιλαμβάνει, πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι και πότε έγιναν σε κάθε αυτοκίνητο και ποιοι έλεγχοι εκκρεμούν, ποιοι ήταν επιτυχείς και ποιοι όχι και γιατί, αλλά και πόσα διανυθέντα χιλιόμετρα είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο.

Τέλος, προβλέπεται υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή ότι έχει λάβει πλήρη γνώση των στοιχείων των προηγούμενων βεβαιώσεων, όπως επίσης και του δελτίου ΚΤΕΟ στη χώρα μας που απαιτείται πριν την ταξινόμηση.