A- A+
ΔΕΗ: 8 στους 10 είχαν να πληρώσουν το ρεύμα και εμφανίστηκαν στο γκισέ μόλις τους το έκοψε
Οι στρατηγικοί κακοπληρωτές από ό,τι φαίνεται δεν αποτελούν πρόβλημα μόνο για τις τράπεζες, αλλά και για τη ΔΕΗ. Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Ευρωβουλευτής της ΛΑΕ Νίκος Χουντής, περίπου 8 στους 10 που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς, έχουν τη δυνατότητα να τους εξοφλήσουν αλλά δεν το κάνουν.

Η διακοπή της σύνδεσης

Αναλυτικότερα, στο 10μηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2017, ο διαχειριστής του συστήματος, κατ΄ εντολή της ΔΕΗ, προχώρησε σε 204 χιλιάδες αποσυνδέσεις ρεύματος για ανεξόφλητα χρέη.

Ωστόσο, το ίδιο διάστημα επανασυνδέθηκαν περί τους 150.000 πελάτες της ΔΕΗ ξανά στο σύστημα, ρυθμίζοντας τα χρέη τους.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 78% όσων έμειναν χωρίς ρεύμα, προσήλθαν αμέσως στη ΔΕΗ για να διακανονίσουν την οφειλή τους και να επανασυνδεθούν με το σύστημα.

Ήταν δηλαδή στρατηγικοί κακοπληρωτές και μόνον η διακοπή του ρεύματος τους έπεισε να πληρώσουν τα χρέη τους.

Οι ρυθμίσεις της ΔΕΗ

Οι πελάτες της ΔΕΗ από 01.06.2017 μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, ανάλογα με την κατηγορία που εντάσσονται, όπως αναλύεται παρακάτω:

1. Για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά:

· με οφειλές έως 1.000€, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα

· με οφειλές άνω των 1.000€, παρέχονται δυο επιλογές:

o άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις
ή
o άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις

2. Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες:

· άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής

· ρύθμιση του υπόλοιπου σε μηνιαίες δόσεις που θα διαμορφώνονται ανάλογα με το μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36

3. Για τις κατηγορίες πελατών, ενταγμένων στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, αγροτικοί πελάτες, εποχικοί, πελάτες με αποκοπή ή ρευματοκλοπή:

α. Για τους Ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού.

Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.

Επιπλέον, στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως Μάρτιο, καθώς και κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.

β. Οι αγροτικοί πελάτες έχουν δυνατότητα ρύθμισης τωv οφειλών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις.

γ. Οι πελάτες με αποκοπή λόγω οφειλής για περισσότερες από 30 ημέρες, έχουν δυνατότητα ρύθμισης σε 12 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής.

δ. Οι πελάτες με ρευματοκλοπή έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε 4 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 50% της συνολικής οφειλής. Εναλλακτικά, εφόσον καταβληθεί το 100% του ποσού της ρευματοκλοπής, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης του υπόλοιπου ποσού, βάσει του υφιστάμενου Προγράμματος ρύθμισης οφειλών για την κατηγορία εκάστοτε πελάτη.

Στα 10 ευρώ η ελάχιστη δόση

Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται στα 10 ευρώ. Επίσης, είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα.

Κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους εάν δεν καταβληθεί μια δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα.

Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, προκειμένου ο πελάτης να αποφύγει τις προβλεπόμενες συνέπειες ανά Κατηγορία Πελατών, ή το μέτρο της αποκοπής ή για να επανασυνδεθεί, θα πρέπει να καταβάλει άμεσα τις δόσεις που όφειλε να είχε αποπληρώσει πλην μίας, καθώς και τους τρέχοντες λογαριασμούς που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμοι.

Οι πελάτες οι οποίοι επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).

Διευκρινίζεται ότι μέσω του 11770 δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν πελάτες οι οποίοι δεν έχουν τηρήσει το διακανονισμό τους και επιθυμούν την επαναρύθμιση της οφειλής τους.

Εξαιρούνται οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών.