A- A+
Το ξανασκέφτεται το ΥΠΟΙΚ για τα τέλη ΙΧ - Το τελευταίο σενάριο
Δεύτερες σκέψεις, μετά τις αντιδράσεις παραγόντων στην αγορά αυτοκινήτου, κάνει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018, που θα πληρωθούν φέτος.

Το αρχικό σενάριο προέβλεπε μείωση των τελών για αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών έως και 20% και αυξήσεις στα νεότερα με αύξηση του αριθμού των κλιμακίων για τον κυβισμό, για να καλυφθεί το κενό.

Ωστόσο, στο υπουργείο φαίνεται πως πείστηκαν ότι είναι λάθος η αύξηση των τελών στα καινούρια αυτοκίνητα, τα οποία ρυπαίνουν και λιγότερα και μάλλον υπάρχει αναδίπλωση.

Οι διαβεβαιώσεις ΥΠΟΙΚ

Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) υπενθυμίζει τη διαβεβαίωση του υπουργείου Οικονομικών ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δισ. ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία ("κατάθεση πινακίδων").

Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα, επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Τι ισχύει στην Ευρώπη

Ακόμη ο ΣΕΑΑ υπενθυμίζει ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (πχ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή.

Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κλπ) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία.

Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα (ήτοι δεκαετίας και πλέον), που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεώτερα, με "γυρισμένα χιλιόμετρα", ως "καλά και φθηνά", γεγονός που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει, τονίζει στην ίδια ανακοίνωση ο ΣΕΑΑ..