A- A+
«Κούρεμα» χρεών μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού σε 7 βήματα online
Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα στις 3 Αυγούστου η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων για αναδιάρθρωσης χρεών επαγγελματιών και επιχειρήσεων.

Στο νέο καθεστώς θα μπορούν να υπάγονται οφειλές τουλάχιστον 20.000 ευρώ προς τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά Ταμεία.

Εισαγωγή στοιχείων

Στις 3 Αυγούστου θα ανοίξει το σύστημα στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, όπου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν τις αιτήσεις.

Ωστόσο, σε πρώτη φάση και τουλάχιστον μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αναγράφουν οι ίδιοι τις οφειλές που έχουν.

Κάποια στιγμή το φθινόπωρο τα σχετικά δεδομένα θα εισαχθούν στο σύστημα και οι αιτήσεις θα γίνονται πιο εύκολες.

H online διαδικασία

Σύμφωνα με τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτη Κουρμούση, η διαδικασία αναμένεται να διαρκεί περίπου 2-3 μήνες, από την αίτηση έως την τελική έγκριση.

Η τελική απόφαση της αίτησης θα γίνεται on line από 7 στάδια:

1ον: μόλις μπει στην εφαρμογή ο οφειλέτης, το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να δώσει την «εξουσιοδότηση» σε οποιονδήποτε από τους πιστωτές του να ελέγξει τις πληροφορίες για την οικονομική και περιουσιακή κατάστασή του. ,

2ον: Εκτός από τα ατομικά στοιχεία του ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και όσα «επιπρόσθετα στοιχεία» αφορούν στην επιχείρηση και στην οφειλή του (πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, δηλώσεις ΦΠΑ, τα Ε3 των τελευταίων 5 ετών, πιστοποιητικά ΓΕΜΗ, Πρωτοδικεία κλπ).

3ον: Θα επιλέγονται τα «κριτήρια υπαγωγής» βάσει των οποίων ο οφειλέτης ζητά την ρύθμιση των οφειλών του από τους πιστωτές του.

4ον: αφού συμπληρώσει τα προηγούμενα, ο οφειλέτης θα προχωρά στην «υποβολή αίτησης» για να ξεκινήσει η διαδικασία.

5ον: μέσα σε 5 μέρες θα αναλαμβάνει δράση ο ειδικός συντονιστής που θα αναλάβει την υπόθεση και μέσα σε 4-5 μέρες θα κάνει τον «έλεγχο πληρότητος» του φακέλου του. Αν λείπουν στοιχεία, ο μεσολαβητής θα στέλνει μήνυμα στον οφειλέτη να τα συμπληρώσει.

6ον: αμέσως μετά ενημερώνονται οι πιστωτές ότι ο οφειλέτης έχει αναφέρει πως έχει οφειλές προς αυτούς και θα ξεκινά η φάση «Διαπραγμάτευση».

Ακόμα και αν πρόκειται για απλούς εργαζόμενους, θα αναφέρονται επίσης (με βάση το ΑΦΜ τους) εφόσον τους έχει δηλώσει ο οφειλέτης.

Με τους δικούς τους κωδικούς και στην ίδια πλατφόρμα, οι πιστωτές θα καταθέτουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους, ενώ θα γίνεται και η ψηφοφορία που θα οδηγεί στο τελικό στάδιο της έγκρισης.

Η ψηφοφορία θα διεξάγεται μυστικά, αλλά τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται στο τελικό στάδιο.

7ον: Το τελικό στάδιο είναι το «Αποτέλεσμα» των διεργασιών που έχουν προηγηθεί και θα ανακοινώνει την τελική λύση η οποία προσφέρεται στον οφειλέτη, για το σύνολο των οφειλών του.

Σημειώνεται πως για την έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών απαιτείται η συμφωνία του οφειλέτη και της πλειοψηφίας των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται τα 2/5 των συμμετεχόντων πιστωτών με ειδικό προνόμιο, ήτοι υποθήκη, προσημείωση, ενέχυρο ή άλλο προνόμιο.

Αν όμως δεν εγκριθεί πρόταση αναδιάρθρωσης, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Τότε συντάσσεται πρακτικό αποτυχίας της διαπραγμάτευσης από τον συντονιστή.