A- A+
Τι ορίζει ο Κώδικας Τραπεζικής Δεοντολογίας για τις θυρίδες και τις αποζημιώσεις σε περίπτωση ληστειών
Προσωπικό χώρο του μισθωτή της αποτελεί κάθε θυρίδα θησαυροφυλακείου που τηρείται σε τράπεζα, σύμφωνα με τον Κώδικα Τραπεζικής Δεοντολογίας.

Το τραπεζικό manual ορίζει ότι οι θυρίδες είναι απαραβίαστες τόσο από την τράπεζά, όσο και από κάθε τρίτο.

Στο πλαίσιο αυτό, απόντος του μισθωτή, πχ. λόγω θανάτου ή εγκατάλειψης της θυρίδας, η τελευταία μπορεί να ανοιχτεί μόνον αν συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις και εφόσον τηρηθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.

Επιπλέον, οι τράπεζες δεν μπορούν να δεσμεύσουν το περιεχόμενο των θυρίδων ή να απαγορεύσουν το άνοιγμά τους από το μισθωτή, παρά μόνο σε περιπτώσεις εκτέλεσης αποφάσεων της δικαιοσύνης ή άλλων αρχών.

Οι τράπεζες προκειμένου να εξασφαλίσουν την προστασία των θυρίδων, των συναλλασσομένων και του προσωπικού τους, καθορίζουν πέραν των όσων προβλέπονται στη νομοθεσία, τα είδη τα οποία απαγορεύεται να φυλάσσονται σε αυτές.

Οφείλουν δε να ενημερώσουν σχετικά τον πελάτη πριν από τη μίσθωσή της.

Ασφάλιση περιεχομένου

Οι μισθωτές των θυρίδων δεν έχουν καμία υποχρέωση ενημέρωσης των τραπεζών για το περιεχόμενό τους.

Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις ληστειών, όπως αυτή που συνέβη σε υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στον Πειραιά, δεν μπορεί να υπάρξει αποζημίωση από την τράπεζα.

Υπό προϋποθέσεις, οι τράπεζες ασφαλίζουν τους πελάτες τους για το περιεχόμενο των θυρίδων έναντι του κινδύνου της ληστείας ή της πυρκαγιάς, ωστόσο το ποσό της αποζημίωσης δεν ξεπερνά στην πλειονότητα των περιπτώσεων τις 3.000 - 5.000 ευρώ.